Swift

niedzielny obiad: cevapcici z pieczonymi ziemniakami i sosem tzatziki.



Około 2 tygodnie temu wróciłam z tygodniowego pobytu w Chorwacji. Jednymi ze smaków, które poznałam były świetne przygotowane krewetki oraz pizza na cudownie cienki, kruchym cieście. Nie miałam jednak okazji spróbować cevapcici, czyli typowo mięsnego dania bałkańskiego, więc postanowiłam wrócić myślami do pięknej Croatii i przygotować takie właśnie danie na niedzielny obiad. Podałam je z pieczonymi ziemniakami i ostrym sosem tzatziki. 


Składniki:

Do cevapcici:
  • 500 g mielonej wołowiny lub baraniny
  • 2 ząbki czosnku
  • ostra papryka
  • przyprawa do cevapcici (ew. do mięsa mielonego)
  • olej
Do ziemniaków:
  • 750 g-1 kg ziemniaków
  • przyprawa do ziemniaków
Do sosu tzatziki:
  • jeden nieduży ogórek
  • 2 ząbki czosnku
  • 1-2 łyżki drobno posiekanego koperku
  • pieprz, sól
  • łyżka soku z cytryny
  • ok.200ml jogurtu (najlepiej greckiego)

1. Przygotowanie sosu tzatziki: ogórka myjemy, osuszamy, nie obieramy. Trzemy na grubych oczkach. Solimy i odstawiamy na chwilę przy puściły sok. Odsączamy. Dodajemy zmiażdżone ząbki czosnku i mieszamy. Doprawiamy pieprzem, sokiem z cytryny i dodajemy koperek. Mieszamy wszystko z jogurtem i wstawiamy na godzinę do lodówki.
2.Przygotowanie ziemniaków: nagrzewamy piekarnik do 200 stopni. Surowe ziemniaki dokładnie myjemy, nie obieramy. Kroimy na półksiężyce i wykładamy na blaszkę. Dość obficie skrapiamy olejem/oliwą i zasypujemy przyprawą. Trochę mieszamy, wstawiamy do piekarnika i pieczemy 40-50 minut.
3. Przygotowanie cevapcici: zmiażdżone ząbki czosnku dodajemy do mięsa i dokładnie mieszamy. Mięsną masę doprawiamy papryką i przyprawą do cevapcici i mieszamy. Formujemy około 10 cm ruloniki i smarujemy je olejem. Smażymy na rozgrzanej patelni około 10 minut. (można je również upiec na grillu)

Smacznego :)









You Might Also Like

2 komentarze

  1. Proponowałabym ajwar zamiast tzatziki tak podają na Bałkanach...pychotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za propozycję, na pewno wypróbuję :)

      Usuń

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.