Swift

ZAPACH ŚWIĄT: Korzenno-miodowe ciasteczka maślane (ze stempelkami :))

Ahh, urodziny mamy zakończone jedzeniowym sukcesem :)
A na dzisiaj, mam dla Was przepis z bloga Moje Wypieki na korzenno-miodowe ciasteczka :)
Trafiłam na ten przepis przeglądając strona po stronie bloga pani Doroty i przykuły moją uwagę, ze względu na odbite na nich obrazki. :)

Wtedy postanowiłam, że:

Po pierwsze: ZROBIĘ JE!
Po drugie: KUPIĘ SOBIE STEMPELKI!

i szukałam, szukałam, załamywałam się, że takie ceny, albo że nie ma wcale ..
aż pojechałam do Gdyńskiej Riviery i dorwałam w Tchibo stempelki literki. :)

Opowiadałam o nich niektórym blogerkom, które były na piątkowym spotkaniu.
Są cudowne - można z nich stworzyć dowolny napis. Takie jadalne wizytówki na wigilijny stół, to bardzo ciekawy pomysł :)

zdjęcie z tchibo.pl.


ale uwaga! nie w każdym salonie Tchibo można je znaleźć. ;)


Nooo, to przedmowa skończona :) Zapraszam na przeepis!

Składniki na 20 sztuk:
  • 250 g mąki pszennej
  • 90 g cukru pudru
  • 2 łyżki płynnego miodu 
  • 125 g masła, zimnego
  • 1 jajko
  • 1 łyżka przypraw korzennych np. domowej przyprawy do piernika

Przygotowanie:

Wszystkie składniki umieścić w naczyniu i szybko zagnieść. Z ciasta uformować kulę, spłaszczyć, owinąć folią, schłodzić w lodówce przez 60 minut. Ciasto można też wyrobić w malakserze.(ja tak zrobiłam )
Schłodzone ciasto wyjąć z lodówki i rozwałkować na grubość około 4 mm, delikatnie podsypując mąką. Wycinać ciasteczka, przekładać na formę wyłożoną papierem do pieczenia lub wysmarowaną masłem, przykładać foremkę i robić stempelki.
Piec w temperaturze 200ºC przez około 10 - 12 minut lub do zezłocenia brzegów. Studzić na kratce.
Przechowywać do 2 tygodni w szczelnym pojemniku.


Smacznego!




You Might Also Like

3 komentarze

  1. Choć Święta już za nami, życzę smacznie i spokojnie spędzonych chwil, a w nadchodzącą noc sylwestrową, szampańskiej zabawy oraz pozytywnej energii, która wypełni cały Nowy Rok
    Pozdrawiam Ilona

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj to chyba tez musze sie wybrac do Tchibo :D mam nadzieje, że jeszcze dostanę ;)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.