Swift

Pasta, i basta!: Makaron z łososiem w sosie śmietanowo-koperkowym.

25 października - Światowy Dzień Makaronu!


To powinno być moje święto :D
Uwieelbiaaam makarony. W każdej postaci. :)

Z okazji tegoż święta, postanowiłam zrobić coś co "chodziło" za mną od kilku tygodni czyyliii:


Makaron z łososiem w sosie śmietanowo-koperkowym.



Pyszny, różowy łosoś w sosie na bazie śmietanki , z duuuuużą ilością koperku. pyyychhaaa !
To taka moja wariacja :) 


Składniki(na 1 osobę):
  • ok 150 g świeżego łososia
  • 100 ml śmietanki 18%
  • dużo koperku :) (wedle gustu)
  • 1/2 cebuli
  • 3 gniazdka tagliatelle ( u mnie pełnoziarniste)
  • oliwa
  • sól morska
  • pieprz
  • gałka muszkatołowa
Przygotowanie:

Łososia umyć, pozbawić skóry, pozbawić ewentualnych ości i pokroić na małe kawałki. Pół cebuli obrać i pokroić na bardzo drobną kostkę. Koperek drobno posiekać.

Na patelni rozgrzać 1-2 łyżki oliwy z oliwek. Wrzucić cebulę i zeszklić(nie przypalić!). Do zeszklonej cebuli dorzucić łososia - przyprawić solą, pieprzem i gałką. Kiedy łosoś zmieni kolor na jasnoróżowy , dolewamy śmietanki i mieszamy. Dodajemy koperek. Chwilę gotujemy na małym ogniu, aż sos trochę zgęstnieje.

Podajemy z ugotowanym alldente makaronem.

Możemy dodać do sosu suszone pomidory lub ser lazur. :)

Smacznego!


You Might Also Like

6 komentarze

  1. takie pyszności wieczorem. Nie masz serca :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam! Na tym talerzu jest wszystko co lubię! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jakaś osoba wyżej chyba chciała się podszyć pode mnie wstawiając HK na foci :(. Wstaw jakiś fajny łatwy szybki przepisik coś dla takiego przypalacza i psucia wszystkiego co gotuje jak ja :*

    Chyba nie muszę się podpisywać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. już myślałam, że o mnie zapomniałaś :<

      właśnie wrzuciłam coś prostego, może Ci się uda nie przypalić :D

      Usuń
  4. Przepis bardzo fajny, jednak spodziewałam sie trochę innego smaku. Myślę że następnym razem dodam smietankę 30. Będzie bardziej kremowe.
    W każdym razie polecam przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sama myślę, nad zrobieniem go kolejny raz i pewno zmodyfikuje przepis :)

      ze śmietanką 30% dobry pomysł. :)
      cieszę się, że mimo wszystko przepis się spodobał.

      pozdrawiam.

      Usuń

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.