Swift

Kuchenne inspiracje cz. 1 : STYL PROWANSALSKI

Jak pomyślałam, tak zrobiłam :) 
Co jakiś czas ( co tydzień może?) będę robić taki pościk pełen pomysłów i zdjęć pięknych wnętrz w różnych stylach :) chodzi oczywiście o kuchenne wnętrza :D

Na pierwszy ogień- STYL PROWANSALSKI.
Chodzi za mną ten styl, ojj chodzi...

Lawenda, zioła, białe dodatki, prostota, beże... zakochałam się :)


Czym się charakteryzuje?

"Styl prowansalski jest cenionym i lubianym stylem w aranżacji wnętrz. W stylu prowansalskim możemy zaobserwować rozbielone beże, naturalne tkaniny, delikatne zapach ziół i lawendy. Takie wnętrza charakteryzują się naturalnością i wdziękiem.
 
Mimo, że styl prowansalski może przypominać rustykalny, istnieją między nimi różnice. Styl prowansalski wykorzystuje mniej drewnianych dodatków, a więcej elementów z kamienia. Charakterystyczne dla niego są na przykład kamienne podłogi. Na ścianach i zdobieniach mebli możemy zaobserwować wzory nawiązujące do natury. Charakterystyczne są także koronkowe serwety i firany. Często też w prowansalskich wnetrzach, stosuje się materiałową zasłonkę zamiast kuchennych drzwiczek w szafkach.

Charakterystyczne kolory w stylu prowansalskim to rozbielone beże, biel, stonowane odcienie błękitu i oliwki oraz podobne barwy natury. Meble w prowansalskich wnętrzach są białe lub bardzo jasne, często mają witrażowe szyby. Często zdobią je ręcznie malowane motywy nawiązujące do natury. Miło w takich wnętrzach prezentuje się również ceramika w niebieskie wzory, a nieodzowne są wręcz pęki ziół, które nadadzą wnętrzu sielskiego klimatu."

Źródło: http://www.mowimyjak.pl/wnetrza/mieszkanie/aranzacja-wnetrz-styl-prowansalski-czym-sie-charakteryzuje,159_50460.html




a Wy co myślicie o tym stylu? podoba się Wam? Czy wolicie coś nowocześniejszego? :)








 

źródło zdjęć: stylowi.pl

You Might Also Like

0 komentarze

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.