Swift

W jesiennych barwach: Pieczony łosoś z pomidorową salsą.


dzień dobry :)

na dzisiaj przygotowałam dla Was łososia .:)
To chyba moja ulubiona ryba :) bo ma mało ości :D a mnie to w rybach niestety odstrasza :(

Ale łosoś jest pyszny :) Dlatego lubię przygotowywać go na różne sposoby :)


Ten akurat, to mała modyfikacja podstawowego przepisu na pieczonego łososia.
Chciałam sobie trochę odmienić smak tej rybki, którą robiłam najczęściej w jeden sposób.

Myślałam, myślałam, myślałam... sprawdziłam co mam w lodówce, patrze.. POMIDORY!

I tak powstał PIECZONY ŁOSOŚ Z POMIDOROWĄ SALSĄ :)



Składniki (dla 1 osoby):

  • filet z łososia ok.150 g (bez ości, ze skórą)
  • oliwa z oliwek
  • sól morska

Na salsę:
  •  1 pomidor
  • 1-2 suszone pomidory (z oliwy, z ziołami)
  • suszone oregano
  • świeża bazylia
  • oliwa
  • ocet balsamiczny
  • sól morska
Przygotowanie:

Rybka:

Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni i wkładamy do niego pustą blachę, na której będzie się piekł łosoś.

Filet z łososia myjemy, osuszamy. Skrapiamy oliwą z oliwek i posypujemy solą morską.

Układamy na nagrzanej blaszce, skórą do dołu . Wstawiamy do piekarnika i pieczemy 12 -15 minut.

To jest przepis bazowy. Możemy go modyfikować wedle uznania, dodając do pieczenia koperku, przyprawy.. czego dusza zapragnie. Ale taki sam, bez niczego jest równie pyszny :)


Salsa:

Pomidora sparzamy i obieramy ze skórki.
Oczyszczamy go z pestek i soku. Kroimy w bardzo drobną kosteczkę. Tak samo postępujemy z suszonymi pomidorami i bazylią. Wszystko razem mieszamy. Dodajemy do łyżeczkę oliwy, octu balsamicznego i szczyptę oregano. Doprawiamy solą morską do smaku.

Podajemy do upieczonego łososia.


Smacznego :)



You Might Also Like

0 komentarze

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.