Swift

z babcinego zeszytu: TARTY PLACEK z domowym dżemem i bakaliami.


Ostatnie kilka dni to miła zmiana, po tej nieprzyjemnej pogodzie z poprzedniego tygodnia.
W końcu wyszło słońce, a ja dzisiaj wybrałam się z babcią na spacer do Orłowa :) przygrzało nas trochę, nie powiem... :D a w telewizji straszyli, że zimno będzie.. nikomu już nie można ufać! :)

Osobiście, lubię sobie osładzać życie dobrym jedzeniem, a zwłaszcza deserami. Miniona sobota minęła mi na gotowaniu, bo co innego można było robić w tak zimny i ponury dzień?

Taka właśnie jestem:
Kiedy jest mi smutno - GOTUJĘ,
Kiedy jestem zdenerwowana - GOTUJĘ,
Kiedy mam dobry humor - GOTUJĘ... :)

To mnie uspokaja, pozwala odstresować i napawa dumą, kiedy moje danie smakuje mi i innym :)

Nooo, uzewnętrzniłam się :D ale do czego zmierzam..

Weekend był pochmurny, ponury i chyba z lekka deszczowy, a ja w piątek dorwałam się do przepisów mojej babci :>

a co jest lepszego na rozweselenie od pysznego kruchego ciasta z dżemem i bakaliami? :))
Upiekłam w sobotę, a w niedzielę próbowałam polubić pochmurną jesień w Parku Kolibki.



Może chociaż tym plackiem, który nie jest nadziany świeżymi owocami, ale mnóstwem pysznych bakalii i dżemem z działkowych czarnych porzeczek, pokażę Wam, że jesień czasem da się lubić? :)

Zapraszam po przepis na TARTY PLACEK z dżemem i bakaliami. :)



Składniki:

 Spód:
  •  250 g margaryny(1 kostka)
  •  20 dag cukru
  •  3 żółtka
  •  60 dag mąki
  •  1 łyżeczka proszku do pieczenia
  •  1-2 łyżki śmietany (12-18%)
  •  1 łyżka kakao

Nadzienie:
  • słoiczek dżemu porzeczkowego (wg Babci najlepiej powidła :))
  •  posiekane bakalie ( ja użyłam orzechów laskowych, rodzynek, wiórków kokosowych i suszonych moreli)

Piana z białek:
  • 3 białka
  • ok. 1/2 szklanki cukru
  • szczypta soli
 Przygotowanie:


Żółtka utrzeć w cukrem. Dodawać margarynę i dalej ucierać. Dodawać po łyżce przesianą z proszkiem do pieczenia i aromatem rumowym mąkę, na końcu dodać 1 łyżkę śmietany. Masę przełożyć na stolnicę i zagnieść na gładkie ciasto ( jeśli jest za suche, dodać jeszcze śmietany). Podzielić na 3 części. Do jednej z nich dodać łyżkę kakao i zagnieść. Jedną porcję jasnego ciasta odłożyć, a pozostałe dwie części zawinąć w folię i włożyć do zamrażalnika na około 20-30 minut.

Ubić białka z cukrem na bardzo sztywną pianę.

Formę ( u mnie tortownica 24 cm średnicy, może to być duża blacha-ciasto będzie niższe i bardziej chrupiące) wyłożyć papierem do pieczenia i posmarować masłem. Wylepić formę odłożonym jasnym ciastem. Posmarować dżemem. Na to zetrzeć na tarce, na grubych oczkach, ciemne ciasto. Następnie wyłożyć posiekane bakalie, później pianę z białek. Na samym końcu zetrzeć jasne ciasto na tarce.

Piec w nagrzanym do 180 stopni piekarniku, przez około 50-60 minut.
Jak widać na zdjęciach, góra nieco mi się przypiekła. Żeby tego uniknąć, należy zrumienioną górę ciasta przykryć na dalszy czas pieczenia folią aluminiową.


Smacznego! :)


You Might Also Like

3 komentarze

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.