Swift

Rozgrzewając wieczory: Tajska zupa z kurczakiem i warzywami na mleczku kokosowym.

Lekko ponad tydzień od poprzedniego postu, a dzisiaj następny.
Dobrze mi idzie. :D

Mimo tego, że nie próbuje nie poddać się jesiennej aurze, to niestety coraz bardziej jej ulegam.
Za oknem w Gdyni faktycznie ponad 20 stopni i błękitne niebo, ale w weekend upiekłam już pierwsze w tym sezonie ciasto ze śliwkami, a dzisiaj zastanawiałam się kiedy muszę wstawić do leżakowania ciasto na piernik na Święta ( a to już przesada!!!).

Niektórych rzeczy nie da się niestety uniknąć - coraz chłodniejszych poranków, coraz krótszych dni, chęci na rozgrzewające dania..

A właśnie z taką rozgrzewającą zupkę chcę Wam dzisiaj pokazać.

Jeśli lubicie indyjskie smaki lub też lubicie dania, które są zarówno delikatne, jak i pikantne, które rozgrzewa i syci, a podczas jego przygotowania cały dom pachnie przepięknie, to tajska zupa na mleczku kokosowym z kurczakiem to danie dla Was.

Zwłaszcza teraz, na okres przejściowy, kiedy nasze organizmy źle znoszą zmianę pory roku i potrzebują kopa do działania.


Zupa jest PYSZNA. Dowodem na to jest to, że musiałam ją przygotować już 2 razy w przeciągu kilku dni oraz to, że mój facet wyciąga ode mnie przepis. :D

Zapraszam po przepis!


TAJSKA ZUPA KOKOSOWA Z KURCZAKIEM I WARZYWAMI


Składniki:

  • 1 podwójna pierś z kurczaka
  • 700 ml bulionu drobiowego lub warzywnego
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżka oleju kokosowego (lub innego)
  • 1 szalotka
  • kawałek świeżego imbiru (ok 3 cm)
  • 1 papryczka chilli
  • pasta curry ( czerwona lub zielona)
  • 1 puszka (400 ml) mleczka kokosowego
  • sok z połowy limonki
  • 2 łyżki sosu rybnego
  • 1 łyżeczka kurkumy ( lub więcej, żeby uzyskać ładny kolor)
  • 1 łyżeczka mielonego kminu rzymskiego
  • 1 łyżeczka suszonych liści kolendry
  • 1 papryka czerwona
  • około 200 g pieczarek.
  • makaron sojowy Vermicelli ( lub inny, Wasz ulubiony :))
  • świeża kolendra oraz limonka do przybrania


Przygotowanie:

Paprykę czerwoną myjemy, oczyszczamy z pestek i kroimy na cienkie paski. Pieczarki myjemy i kroimy w plasterki. Pierś kroimy w paski lub kostkę (jak wolicie).

Szalotkę i czosnek obieramy i kroimy drobno. Papryczkę chilli oczyszczamy z pestek i również drobno kroimy. W garnku rozgrzewamy olej kokosowy, wrzucamy szalotkę, czosnek, papryczkę oraz ścieramy na drobnych oczkach imbir. Smażymy razem przez kilka minut. Następnie dodajemy przyprawy (kolendrę suszoną, kumin, kurkumę) i wszystko razem mieszamy. 

Dodajemy pokrojoną paprykę i pieczarki. Mieszamy i dodajemy bulion, mleczko kokosowe, sos rybny, kawałki kurczaka, 1-2 łyżki pasty curry (pamiętajcie, że czerwona jest ostrzejsza!) oraz sok z limonki. Doprowadzamy do wrzenia, zmniejszamy ogień i gotujemy pod przykryciem około 20 minut, aż kurczak będzie ugotowany. 

W między czasie przygotowujemy makaron zgodnie z instrukcją na opakowaniu. 

Do miseczki wkładamy porcję makaronu, zalewamy zupą wraz z dodatkami, posypujemy świeżą kolendrą i podajemy z ćwiartką limonki.

Smaczności! :)






You Might Also Like

0 komentarze

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.