Swift

Ciasto dyniowe z czekoladą.


Jesień to bez wątpienia czas dyni :) Kulinarne blogi aż kipią od przepisów na zupy, ciasta, desery, makarony i wiele innych .

Ja zdecydowałam się na zrobienie ciasta dyniowego z czekoladą. Z założenia autorki, jest to chlebek, jednak dla mnie jest zbyt słodki, żebym mogła go tak nazwać. Dlatego został ochrzczony na 'ciasto dyniowe z czekoladą/nutellą' :)
przepis z tej strony.

Pyszne, wilgotne, pachnące cynamonem z rozpływającą się w ustach czekoladą. :)

Piekłam już dwa razy. Mam nawet zamrożone puree z dyni, gdyby mnie naszła na nie ochota :>. Zawsze wychodzi pyszne. Jest proste w wykonaniu, jednak jego minusem jest długi czas pieczenie. Ale warto czekać. :)

Składniki:

1 3/4 szklanki mąki pszennej
1 łyżeczka sody
1/2 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki cynamonu
1 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
1 1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki oleju
1/3 szklanki wody
1 szklanka purée z dyni
2 jajka
2 łyżeczka ekstraktu z wanilii
100 g rozpuszczonej czekolady mlecznej lub około 8 łyżek Nutelli.

Wykonanie: 

Purée z dyni: dynię umyj, oczyść z pestek, pokrój na małe kawałki, ułóż na blaszce wyłożonej papierem do pieczenie i piecz w piekarniku nagrzanym do 180°C przez 40-45 min. Następnie, jeśli skórka jest bardzo gruba obierz ją, jeśli nie, zmiksuj razem ze skórką na purée.
 
1. Rozgrzej piekarnik do 180°C. Wybraną foremkę wysmaruj masłem( ja użyłam tortownicy 18cm)
2. W średniej misce wymieszaj mąkę, sodę, sól, cynamon i gałkę muszkatołową. Odstaw.
3. W dużej misce, widelcem, wymieszaj cukier, olej, wodę, dynię, jaja i ekstrakty.
4. Składniki mokre wlej do suchych delikatnie dokładnie połącz.
5. Wlej ciasto do foremek. Na wierzch każdego połóż roztopioną czekoladę lub nutellę. Następnie, wykonując ruchy okrężne, wsmaruj ją w ciasto(lub nie, moja czekolada sama opadła w cieście i utworzyła takie kleksy z czekolady w środku ciasta, co bardzo mi się podobało :)
6. Wstaw ciasto do piekarnika i piecz 40-45 min. (jeśli w większej foremce piecz 60 min.), do momentu kiedy drewniany patyczek będzie suchy..
7. Wyjmij ciasto, przez 15 min. pozwól mu “odpocząć”, następnie delikatnie wyjmij z foremek i ostudź.


Smacznego :))








You Might Also Like

2 komentarze

  1. izz - cieszę się, że skorzystałaś z przepisu:). Nazwa "chlebka" nie moja, więc podałam jak było, ale to nie zmienia faktu, że ciasto jest pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. prawda, jest pyszne :)
      ale chlebek równie dobrze też może być, bo z dżemem równie pyszne!

      Usuń

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.