Swift

Razowe spaghetti z sosem dyniowym.

Przepis z modyfikacjami ze strony Kwestia Smaku.


Kiedy przygotowywałam ciasto dyniowe z poprzedniego posta po raz pierwszy, od razu tego samego dnia pojechałam po więcej dyni :D Większość upiekłam i zrobiłam puree, lecz zostawiłam trochę świeżej by spróbować zrobić z niej coś wytrawnego. Wybór padł na kremowy sos z kawałkami dyni, pachnący gałka muszkatołową. Było pyyyszne :)

U mnie w wersji "odchudzonej", gdyż z makaronem pełnoziarnistym i na bazie jogurtu, a nie śmietanki. :)


Składniki:

-paczka makarony razowego
-około pół małej dyni
-5 łyżek masła ( innym razem dałam mniej)
- 3/4 szklanki jogurtu naturalnego
- niepełna filiżanka tartego sera(użyłam zwykłej goudy)
- 3 szalotki
-gałka muszkatołowa, pietruszka, sól, pieprz

Przygotowanie:

Szalotki drobno kroimy. Dynie kroimy na małe kawałki. Makaron gotujemy al-dente. 
Na patelni roztapiamy masło. Wrzucamy pokrojoną cebulę,solimy i dusimy ją pod przykryciem około 10 minut, na małym ogniu. Dodajemy pokrojoną dynie, doprawiamy gałką i dusimy następne 15 minut, do miękkości. Dodajemy 3/4 sera, jogurt, sól, pieprz i pietruszkę. Wszystko zagotowujemy na małym ogniu. Makaron rozkładamy na talerze, nakładamy sos, posypujemy resztą sera i przybieramy pietruszką.

Smacznego :)

Wskazówka: Ostatnio użyłam do zrobienia tego sosu gotowego puree z dyni. Wyszło tak samo dobre, a przygotowanie trwało krócej. :)








You Might Also Like

2 komentarze

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.