Swift

christmas time: Ciasteczka Cynamonowe !


trochę spóźnione świąteczne wypieki :D nie miałam niestety czasu pisać w ostatnich tygodniach.

No cóż, jednak czym są święta bez przypraw korzennych albo (w sumie, chyba przede wszystkim) CYNAMONU. oj taakk... cynamon chyba wszystkim przywołuje świąteczny czas :)

od dawna chodziły za mną kruche ciasteczka cynamonowe, więc po odnalezieniu dobrego przepisu i wykorzystaniu czasu, kiedy chorowałam, zakasałam rękawy i wzięłam się do roboty.

Niestety, nie mam zdjęć gotowych ciasteczek, bo zniknęły nim je uwieczniłam :< ale mogę potwierdzić, że są piękne i pyszne :))

przepis z tej strony.

Składniki:

180 g masła, zimnego
90 g cukru pudru
230 g mąki pszennej
szczypta soli
1 płaska łyżka cynamonu
40 g skrobi ziemniaczanej, kukurydzianej lub mąki ryżowej
dodatkowo:
około 50 - 100 g mlecznej czekolady do ozdoby

Przygotowanie:
Wszystkie składniki wrzucić do malaksera i zmiksować, aż ciasto będzie tworzyło gładką kulę. Można również wszystkie składniki umieścić w misie, posiekać szybko nożem, krótko wyrobić, do połączenia. Ciasto owinąć folią spożywczą i schłodzić w lodówce przez 30 minut.
Po schłodzeniu, ciasto rozwałkować na grubość około 4 mm, podsypując delikatnie mąką. Wykrawać gwiazdki. Układać na papierze do pieczenia lub macie teflonowej, zachowując nieduże odstępy (ciasteczka praktycznie nie rosną).
Piec w temperaturze 180ºC przez 12 - 15 minut. Wystudzić na kratce.
Mleczną czekoladę roztopić w kąpieli wodnej z 1 łyżką masła (50 g czekolady) lub 2 łyżkami (100 g czekolady). Gwiazdki zanurzać do połowy w czekoladzie, odkładać na kratkę, do zastygnięcia.
Smacznego!


(mam mały problem ze zdjęciami, bo jak chcę załadować więcej, to mozilla wywala błąd.. więc dorzucę kilka z przygotowań, jak ogarnę co się dzieje. )

You Might Also Like

5 komentarze

  1. pysznie, pachnąco i śliczne

    OdpowiedzUsuń
  2. po świętach też dobre ;)
    pozdrawiam,
    Szana!

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć!
    Razem z chłopakiem przez przypadek natknęliśmy się na Twojego bloga i Twoje przepisy są świetne! B. jest wielkim łasuchem i od razu znalazł tu mnóstwo przepisów, które na pewno wypróbujemy :). Na pewno będziemy tu często wpadać!
    Pozdrawiamy, A&B

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BAARDZO miło mi to słyszeć i mam nadzieję, że nadal mnie odwiedzacie :) Pozdrawiam cieplutko. :)

      Usuń
  4. Ciasteczka cynamonowe są wspaniałe i bardzo świąteczne :) Ten zapach, ach...

    OdpowiedzUsuń

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.