Swift

OWSIANE( dietetyczne!) MUFFUNKI Z DAKTYLAMI :)

oh rany, rany, rany!!!!! tak bardzo się opuściłam w pisaniu :(((
możliwe, że to przez zamieszanie maturalne, i studia , i ojeju... szkoda gadać :)

ale wracam! ostatnio coś mi nie wychodzi coś gotowanie, więc muszę wrócić do formy :) a powrót do prowadzenia bloga, to dobry pretekst :D! mam teraz duuużo czasu, więc postaram się regularnie coś wrzucać :)



a dzisiaaajj, przepis na pyszne, dietetyczne można by powiedzieć: OWSIANE MUFFINKI Z DAKTYLAMY :)


Składniki(na 12 sztuk): 
70 gram suszonych daktyli
100 gram płatków owsianych
200 gram jogurtu naturalnego
180 gram mąki
1 łyżeczka cynamonu
100 gram posiekanych orzechów(nie dodałam)
2,5 łyżeczki proszku do pieczenia
0,5 łyżeczki sody
1 jajko
120 gram miodu( szczerze, dodawałam tyle żeby mi masa smakowała :))
80 ml oleju/oliwy

rozpuszczona tabliczka czekolady
posypki

Przygotowanie:

Nagrzewamy piekarnik do 180 stopni, przygotowujemy blachę do muffinek.(jeśli macie papilotki to układamy je , a jeśli nie, to wysmarowujemy formę tłuszczem)

Daktyle kroimy w kostkę. Płatki owsiane mieszamy z jogurtem. Mąkę mieszamy z cynamonem, orzechami, proszkiem do pieczenia, sodą i daktylami. Jajko roztrzepujemy i mieszamy z płatkami z jogurtem, miodem, olejem i mąką z dodatkami.

Ciasto wkładamy do zagłębień w blasze do muffinek i pieczemy około 25 minut, na środkowym poziomie piekarnika. Upieczone muffinki odstawiamy na 5 minut, aby ciasto odpoczęło, a następnie wyjmujemy z formy i studzimy.

Ozdabiamy rozpuszczoną czekoladą i posypkami.(lub jak tylko chcemy :))











Dietetyczne słodkości

You Might Also Like

3 komentarze

  1. znakomite zdrowe owsiane muffiny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie wypróbowane, wyszły przepyszne :) Zamiast daktyli użyłam dużych rodzynek i suszonych śliwek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że posmakowały :) i pomysł też ciekawy :)

      Usuń

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.