Swift

Jesienna chandra? Jest na to rada! : Ciasteczka mocno czekoladowe.


W koońcu przepis :)

Kolejne danie z mnóóóstwem czekolady, czyli takie jakie lubię najbardziej :D
Są chrupkie na zewnątrz i miękkie w środku. :)

Zniknęły w jeden dzień, przepis wzięło już 7 osób, a mój chłopak chodzi za mną i marudzi, że mam zrobić więcej. :D:D

To chyba zachęca do zrobienia , hm? :)

Na te już zimne, pochmurne i deszczowe dni - słodki poprawiacz humoru :)

P.S: Zostałam zaproszona na III spotkanie trójmiejskich blogerek z Trójmiejską Solniczką :) Czuję się zaszczycona! :)

a teraz zapraszam na przepis :)


Składniki:

  • 225 g gorzkiej czekolady
  • 1 szkl cukru ( dałam więcej )
  • 1 i 2/3 szkl mąki
  • 110 g masła
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 3 jajka
  • cukier puder do obtaczania
Przygotowanie:

Masło rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Pod koniec rozpuszczania dodajemy połamaną czekoladę. Wszystko rozpuszczamy, mieszamy i odstawiamy do przestudzenia na 30 minut.

Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia i ekstraktem. 

Oddzielamy białka od żółtek. Białka miksujemy na sztywną pianę. Dodajemy cukier i żółtka, a następnie czekoladę z masłem, cały czas miksując. Nie przerywając dodajemy po łyżce mąkę z proszkiem. Gotową masę wkładamy do lodówki na całą noc.(Musi być BARDZO twarda)

Rano, nagrzewamy piekarnik do 170 stopni. Z ciasta formujemy kuleczki( a używałam takiej łyżki do kulek z melona, mniej więcej takiej wielkości muszą być ), obtaczamy grubo w cukrze pudrze i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia(uwaga! mogą się rozlać, więc zachowajmy odstępy). Pieczemy 15 minut, a w trakcie pieczenia masę wkładamy do lodówki.

Upieczone ciasteczka muszą dobrze ostygnąć. (takie prosto z piekarnika są miękkie)

Zajadamy! :)

Smacznego ! :*



You Might Also Like

0 komentarze

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.