Swift

Kurczak i warzywa w zielonym curry z nutą kokosu.






Witam Was (w końcu!) po tej długiej przerwie.

Zakończyłam właśnie okres sesji egzaminacyjnej i zaczęłam upragnione wakacje. :)
To był bardzo stresujący czas, który pochłoną mnie całkowicie i niestety, o blogowaniu nie było mowy :(


Ale dzisiaj wracam do Was z przepisami na pyszne dania, które (mam taką nadzieję) przypadną Wam do gustu. :)

W tę niedzielę, z raczej nieprzyjemną aurą, chciałabym zabrać Wasze kubki smakowe w okolice Tajlandii. :)

Nie jest to oczywiście typowo tajskie danie, a moja własne połączenie smaków. Znajdziecie w tym daniu chrupiące warzywa, pysznego kurczaka oraz kokosowy aromat wymieszany z nutą ostrego curry.

Ciekawi? :)

To zapraszam!

Składniki:
  • 300 g piersi z kurczaka
  • 1 czerwona papryka
  • 1 pomarańczowa papryka
  • 3 marchewki
  • 1 cukinia
  • 200 ml mleczka kokosowego
  • 2 łyżeczki zielonej pasty curry
  • olej z orzeszków ziemnych
  • ryż basmati
Przygotowanie:

Warzywa myjemy, cukinie i marchewki obieramy ze skórki - wszystkie warzywa kroimy w cienkie paski.

Piersi z kurczaka myjemy i również kroimy w paseczki - solimy i pieprzymy.

Na patelni rozgrzewamy 2-3 łyżki oleju z orzeszków ziemnych i wrzucamy kurczaka i smażymy aż się zarumieni.

Dorzucamy warzywa, na samym początku marchewki, ponieważ potrzebują więcej czasu by zmięknąć. Smażymy przez ok 5-6 minut i dorzucamy papryki. Smażymy kolejne kilka minut i na samym końcu dodajemy cukinię.


Kiedy wszystkie składniki ładnie nam się podsmażą i zmiękną, dodajemy mleczko kokosowe i zielone curry.
Dusimy wszystko przez chwilę.

Podajemy z ugotowanym na sypko ryżem basmati.

Smacznego!

You Might Also Like

0 komentarze

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.