Swift

Tarta z serem camembert, żurawiną i miodem.



Witam Was w lipcu Kochani! :)

Mamy lato pełną gębą, ale pogoda chyba trochę o tym zapomniała.. ;)
Szarości i deszcz za oknem sprawiają, że od kilku dni myślimy z mamą o wyjeździe za granicę.
Może macie jakieś doświadczenia jeśli chodzi o wczasy w Grecji i chcielibyście mi trochę o tym opowiedzieć i dać jakieś wskazówki? :)
Czekam w komentarzach !

Przechodząc jednak do sedna posta :

W piątek okazało się, że mój M. z sukcesem zdał maturę :)
Postanowiłam, więc jakoś to uczcić i przygotować mały "poczęstunek" dla nas.
Dłuugo zastanawiałam się co zrobić i jak zwykle uratowała mnie - tarta.

Uwielbiam to danie. Można je przygotować na słono i słodko, na milion sposobów.
Wystarczy tak naprawdę bazowy przepis na ciasto i masę jajeczną, a wybór dodatków ogranicza tylko nasza wyobraźnia.

Ja przygotowałam tartę o dość niestandardowym połączeniu smakowym.
Mi i mojej mamie smakowała bardzo, jednak typowo męskie ( i mięsne :D) podniebienie mojego chłopaka nie było aż tak zachwycone. :D

Wszystko zależy od naszych osobistych upodobań, ale wydaję mi się, że jeśli ktoś lubi łączyć kontrastujące smaki, to ta tarta powinna mu zasmakować.

Jest prosta w wykonaniu, a wygląda dość wykwintnie.
Idealnie sprawdzi się na spotkaniu z przyjaciółmi, jak i na kolacji dla dwojga.

Składniki:

Na ciasto:
  • 250 g mąki
  • 150 g masła pokrojonego w kostkę
  • 1 łyżeczka soli
  • szczypta drobnego cukru
  • 1 jajko
  • 1 łyżka zimnego mleka
Na nadzienie:
  • 1-2 serów camembert
  • 200 ml śmietanki 30%*
  • 2 jajka*
  • garść suszonej żurawiny ( lub 2-3 łyżki konfitury z żurawiny)
  • 2 łyżki płynnego miodu
  • sól, pieprz
Przygotowanie:

Ciasto: Mąką przesiewamy z solą i cukrem na blat. Usypujemy górkę i robimy w niej wgłębienie.
Dodajemy masło i jajko, powoli zagniatamy rozcierając masło z mąką. Powoli dodajemy mleko i szybko zagniatamy na gładkie ciasto. Formujemy kulę, zawijamy w folię spożywczą i wkładamy do lodówki na min. 30 minut. ( Ciasto można trzymać w lodówce do 7 dni lub w zamrażalniku do 3 miesięcy)

Nadzienie: Ser kroimy w plasterki. Śmietankę roztrzepujemy z jajkami, doprawiamy solą i pieprzem.
Suszoną żurawinę przekładamy do naczynka, zalewamy wrzącą wodą, przykrywamy i odstawiamy na kilka minut.

Schłodzone ciasto rozwałkowujemy na cienki placek i wykładamy nim formę do tarty.
Nakłuwamy widelcem i wkładamy do nagrzanego do 190 stopni piekarnika na 15 minut.

Na podpieczone ciasto wykładamy plasterki sera camembert, posypujemy odcedzoną z wody żurawiną i zalewamy śmietanką z jajkami.

Wkładamy do piekarnika i pieczemy ok. 20 minut, aż nadzienie się zetnie i zarumieni.

Po upieczeniu smarujemy 2 łyżkami miodu. ( jeśli używamy żurawiny w słoiczku, smarujemy nią tartę również po wyjęciu z piekarnika).

Podajemy z miksem sałat lub samą.

Smacznego!

*można zwiększyć ilość śmietanki i jajek ( 300 ml śmietanki i 3 jajka)

You Might Also Like

1 komentarze

  1. Wygląda pysznie, muszę spróbować zrobić to!
    Zapraszam: http://paris2607.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.