Swift

Kuchnia domowa: Najlepsze pierogi z mięsem mojej Mamy. :)





Dzień dobry w piąteczek :)

Upały trochę odpuściły, więc zachciało mi się w końcu coś robić :D
Tydzień temu na niedzielny obiad były pyszne, domowe pierożki, które lepiłam razem z mamą.

Mimo, że teoretycznie, pierogi to nie jest trudne danie, to jeśli pojawiały się na naszym stole, to zawsze to celebrowaliśmy.

Traktuję to danie, jako takie sztandarowe rodzinne danie, na które przepis przekażę swoim dzieciom, a one swoim dzieciom , i tak dalej .. :)

Idealne ciasto, przepyszny mięsny farsz - są perfekcyjne.
Nie robimy ich często - trzeba na nie poświęcić trochę czasu.

Ale to dobrze. Bo często wracam do ich smaku w myślach i naprawdę, NAPRAWDĘ zawsze staram się nimi rozkoszować jak najdłużej (choć to niesamowicie trudne :D ).

Ale nie uwierzycie mi na słowo, dopóki nie spróbujecie.
Tak więc - zapraszam po przepis! :)

Składniki:
 Na ciasto:
  • 500 g mąki
  • 1 szklanka wrzącej wody
  • 2 żółtka
  • szczypta soli
Na farsz:
  • ok. 700 g szpondra
  • 1 średnia cebula
  • sól, pieprz
  • gałka muszkatołowa
  • 1 pęczek włoszczyzny(bez kapusty)
  • kilka łodyg lubczyku
 Przygotowanie:

Mięso myjemy, przekładamy do garnka.
Dodajemy umytą i obraną włoszczyznę. 
Zalewamy wodą, solimy i gotujemy.
Zajmie to około 2-3 h, dlatego warto przygotować mięso dzień wcześniej.
W między czasie dorzucamy lubczyk.

Kiedy mięso będzie już miękkie, wyciągamy je z bulionu i studzimy.
Obieramy je z kości i chrząstek , pozostawiając trochę tłuszczu i np. jedną marchewkę.


Obrane i wystudzone mięso, przepuszczamy przez maszynkę.

Cebulę drobno siekamy i szklimy na patelni.
Dodajemy zmielone mięso i przyprawiamy solą, pieprzem i odrobiną gałki.
Smażymy wszystko przez chwilę, a następnie dodajemy z 1-2 chochelki bulionu.
Czekamy aż wyparuje  i odstawiamy farsz do wystudzenia.


Przygotowanie ciasta:

Do mąki dodajemy żółtka i mieszamy.
Następnie dolewamy wrzącą wodę (ostrożnie!) i zagniatamy.

Gładkie ciasto przekładamy do miseczki, przykrywamy i odstawiamy na 10-20 minut.

Zaczynamy lepienie :)

Odcinamy fragment ciasta, a resztę trzymamy pod przykrywką.
Rozwałkowujemy na cienki placek i wykrawamy szklanką kółka.
Nakładamy porcję farszu i zlepiamy pierogi, uważając by nadzienie nie dostało się do zlepienia, ponieważ pierogi rozpadną się podczas gotowania.

Powtarzamy wałkowanie i zalepianie aż do wyczerpania składników.

Gotowe pierogi wrzucamy do wrzącej i osolonej wody, gotujemy 3 minuty od wypłynięcia.
Podajmy z podsmażoną na maśle cebulką, a następnego dnia odsmażamy na masełku.

Z podanego przepisu wychodzi około 70-80 pierogów. 

Smacznego!

You Might Also Like

3 komentarze

  1. Nie spotkałam się jeszcze, że do nadzienia jest dodawana gałka, ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gałka wyciąga aromat, przez co nadzienie jest bardziej mięsne w smaku. :)

      Usuń
  2. Czesc.Ciekawy przepis na pierogi. Hetnie go wypruboje w najblizszym czasie. poniewaz bardzo lubie pierogi , Gotowanie mnie relaksuje, Jeszcze nie robilam nigdy dodajac galke Dziekuje za przepis Ps.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.