Swift

Zupa krem z kalafiora.

Jest ciepło, niesamowicie ciepło.
Ale to dobrze !
W końcu mamy prawdziwe lato. Można bezkarnie chodzić na plażę, opalać się, kąpać w jeziorku i w morzu, jeść lody i gofry ...

Tylko gotować się nie chce.. :D



Znacie to?

Ciepło, parno, duszno... a Ty masz jeszcze odpalać palniki i nagrzewać dodatkowo kuchnie..

masakra!

Najlepiej, żeby ktoś zrobił to za nas.
Albo, żeby danie zrobiło się samo. :)

A nie ma nic lepszego na taką pogodę niż lekka zupa krem.
I do tego z sezonowych warzyw.. mm...

Dzisiaj ugotowało się kalafiorowi :)
Przepis na ten krem mam w swoim zeszycie od kilku lat, i ostatni raz robiłam go właśnie wtedy, kiedy został tam wpisany.
Więc już dawno :D

Ale chciałam wykorzystać sezon i znów poczuć ten delikatny smak.
A i moja mama za nim szaleje! :)

Jest bardzo, bardzo sycący, aksamitny i delikatny.
Bardzo kremowy, z nutą chrzanu.
Ideał.

Po raz kolejny użyłam do przygotowania tego dania mojego blendera Braun Multiquick 5.
I naprawdę, powiem szczerze - jeszcze nigdy nie udało mi się tak dokładnie zmiksować zupy krem.


Musicie go zrobić.
I to jak najszybciej!

Składniki:
  • 500 g kalafiora
  • 1 duży ziemniak
  • ok. 5 cm białej części pora
  • 1 średnia cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 250 ml bulionu drobiowego
  • 250 ml mleka
  • 150 ml śmietanki 18%
  • 1 łyżka chrzanu
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 2 łyżki masła
Przygotowanie:

Cebule obrać i pokroić w pióra. Czosnek obrać przekroić na mniejsze części. Ziemniaka obrać, pokroić w kostkę. Pora pokroić w plasterki.
W rondelku rozgrzać masło, wrzucić czosnek, cebulę i pora. Smażyć 6-7 minut, uważając by się nie zarumieniły.

Następnie dodać ziemniaka i kalafiora podzielonego na różyczki. Zalać bulionem i mlekiem. Gotować na małym ogniu aż warzywa zmiękną.

Kiedy już tak się stanie, zmiksować wszystko blenderem na aksamitny krem.
Dodać śmietankę, chrzan i sok cytrynowy.

Podgrzać, ale nie zagotowywać!

Podawać z groszkiem ptysiowym, grzankami lub kilkoma surowymi różyczkami kalafiora.

Smacznego!



You Might Also Like

4 komentarze

  1. Uwielbiam zupy kremy, wypróbuję przepis z pewnością :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jest przepyszny!!! robiłam juz kilka razy :) czasami dodaje też już na talerzu troszkę sera z niebieską pleśnią - obłęd :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. świetny pomysł!
      Będę musiała spróbować :)

      Usuń

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.