Swift

Piknikowe muffinki z fetą, papryką i oliwkami.




Dzień dobry :)
Jak już pisałam na facebook'owym profilu bloga, dzisiaj obudził mnie dźwięk wiertarki udarowej.. :D
Wierzcie mi, nie jest to przyjemna pobudka :(

Ale jutro, podobno, ma być ponad 25 stopni! :)
Taka pogoda, po ostatnich raczej pochmurnych dniach, to idealny powód by spędzić czas na plaży, w parku, na pikniku lub na wycieczkę poza miastem.

Powiedzcie mi - co najczęściej bierzecie ze sobą do jedzenia na takie wypady?
Standardowe kanapki, jakieś chipsy i paluszki , czy może coś zupełnie innego?

Ja mam dla Was dzisiaj propozycję na przepyszną przekąskę, która nie powinna rozpłynąć się w torbie, jak na przykład kanapki z masłem :)

To moje pierwsze wytrawne muffinki, ale powiem szczerze, ze wyszły niesamowicie dobre.
Pożywne, zwarte, bardzo sycące. :)

Jeśli wybieracie się gdzieś w weekend - koniecznie je zróbcie!



Składniki:
  • 1/2 dużej czerwonej papryki
  • 10-12 zielonych oliwek bez pestek
  • 4-5 plastrów szynki drobiowej
  • 150 g sera typu feta
  • 100 g masła
  • 200 ml mleka
  • 2 jajka
  • 250 g mąki (następnym razem użyję pełnoziarnistej)
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki czerwonej słodkiej papryki mielonej
  • 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 1/2 łyżeczki pieprzu
  • 1/2 łyżeczki suszonego oregano
Przygotowanie:
Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni.
Przygotowujemy blachę do muffinek wyłożoną papilotkami.

Paprykę parzymy wrzątkiem, osuszamy i kroimy w drobną kosteczkę.
Szynkę i fetę kroimy kostkę, oliwki w plasterki.

Masło rozpuszczamy w rondelku i odstawiamy do ostygnięcia.

Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia. Dodajemy przyprawy i mieszamy.

Wystudzone masło mieszamy razem z mlekiem i jajkami.

Do mąki dodajemy paprykę, oliwki, szynkę i fetę.
Dolewamy masę mleczno-jajeczną i dokładnie mieszamy.
Ciasto będzie bardzo gęste.

Przygotowane papilotki wypełniamy ciastem prawie do samej góry.



Pieczemy około 30 minut, aż się zarumienią i patyczek włożony do ciasta będzie suchy.

Podajemy ciepłe lub zimne.

Smacznego!


You Might Also Like

2 komentarze

  1. Znam ten ból... Też mam teraz takie pobudki, tylko mnie stawia na nogi dźwięk koparki :D
    A muffiny świetne, fajny pomysł na piknik :)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:
    teenkitchen-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, te muffinki prezentują się wspaniale!
    A korzystając z okazji chciałabym Cię zaprosić do wzięcia udziału w moim konkursie! C:
    Wystarczy wysłać mi zdjęcie ulubionej letniej słodkości, a do wygrania jest fajny zestaw!
    Po więcej informacji zapraszam na bloga:
    http://tajnikismaku.blogspot.com/2014/07/konkurs-na-letnie-sodkosci-z.html
    Pozdrawiam. : )

    OdpowiedzUsuń

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.