Swift

Pyszne "Dzień dobry!": Amerykańskie pancakes z miodem i truskawkami.



Witam Was w końcu po tak długim czasie! :)
Sesja się skończyła, w Trójmieście coraz cieplej i aż chce się żyć.

Mam nadzieję, że ciepła aura już na dobre się utrzyma, bo mam dość zimy i mrozu...
Więcej słońca daje mi też energię do gotowania, bo nie oszukujmy się, ale wpadające do pokoju promienie słoneczne, każdego nastrajają pozytywnie :)

W ostatni weekend byłam w sklepie, gdzie mój wzrok i węch przyciągnęła skrzyneczka pięknych, czerwonych truskawek.
I choć wiem, że wiele im brakuje do naszych polskich, i wiem, że to sama chemia...
To mam taki deficyt kolorów i lata w ostatnich dniach, że nie mogłam się oprzeć. :)

Przy okazji, jestem w trakcie szukania idealnego przepisu na pancakes.
Zależy mi, żeby były puszyste, delikatne i leciutkie jak gąbka.
Na pierwszy ogień poszedł przepis Nigelli - klik.
Są to jednak pancakesy, które podawane są ze smażonym boczkiem, więc były dla mnie trochę za mało słodkie.

Dlatego przedstawiam Wam moją interpretację amerykańskich pancakes wg. Nigelli Lawson podanych z miodem akacjowym i truskawkami.




Składniki:(z połowy porcji wyszło około 20 małych naleśników)
  • 225 g mąki
  • 300 ml mleka
  • 30 g masła, rozpuszczonego i ostudzonego
  • 2 duże jajka
  • 5 łyżek cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli

Przygotowanie:

Suche składniki, czyli mąkę, cukier, proszek do pieczenia i sól mieszamy w misce.
W drugiej miejsce roztrzepujemy jajka, dodajemy mleko i masło.
Mokre składniki przelewamy do suchych i wszystko razem dokładnie mieszamy trzepaczką. (można też oczywiście wszystko zmiksować mikserem)

Mocno rozgrzać nieprzywierającą patelnię.
Za pomocą łyżki nalewać ciasto na patelnię formując okrągłe placki.(osoby z małą patelenką mają łatwiej :))
Pancakesy trzeba odwrócić na drugą stronę, kiedy na górze zaczynają tworzyć się bąbelki.
Smażymy jeszcze chwilę i ściągamy z patelni.

Podajemy gorące , polane miodem z truskawkami.

Smacznego! :)
 

Od pewnego czasu można mnie znaleźć też na You Tube. :)
Możecie tam zobaczyć filmiki i kulinarne, i te bardziej "artystyczne".
Wiele muszę się jeszcze nauczyć, ale mimo wszystko zapraszam.
Myślę też, że nagram przepis na te pancakesy, więc zasubskrybujcie, żeby być na bieżąco :)

http://youtube.com/user/ciiastka/




You Might Also Like

3 komentarze

  1. takie śniadanie,to ja rozumiem ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie malutkie. :O
    Ja zawsze robię 2 razy większe.
    Kocham Pancakes z masłem orzechowym, bananami, serem i miodem, a ewentualnie z bananami, sosem karmelowym i bitą śmietaną. <3
    http://chwila-smaku.blogspot.com/
    http://screatlieve.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.