Swift

Sernik z Nutellą na spodzie z ciasteczek Oreo.

1,5h tygodnia temu będąc z mamą na zakupach, rzuciłam, moim lekko marudnym tonem "mam ochotę na sernik..." .

Szczerze mówiąc, nie oczekiwałam reakcji. Ale usłyszałam "No to idź po składniki, możemy zrobić :)"

Nooo, to jest to co blogerka kulinarna lubi słyszeć. :D
Musiałam na poczekaniu znaleźć/wymyślić, jaki konkretnie sernik chcę przygotować.
Co z tego wyszło, zaraz zobaczycie.
Ale muszę Wam najpierw powiedzieć, że to będzie dość sentymentalny sernik.

Dlaczego?

Bo to ostatni wypiek z naszego wysłużonego piekarnika. :(
2 dni po pieczeniu, szyba postanowiła pęknąć, pozbawiając nas tym możliwości pieczenia, na czas nieokreślony.

I dopiero wtedy poczułam, jak bardzo piekarnik jest jednak potrzebny w życiu :(

Całe szczęście, jak dobrze pójdzie, jutro zostanie zamontowany nowy piekarnik.
Nasz pierwszy piekarnik z termoobiegiem i różnymi bajerami.
Przeraża mnie on trochę. Staram się oszacować, ile rzeczy spalę lub niedopiekę, zanim się go nauczę.
Macie jakieś wskazówki dla początkujących? :D

Przejdźmy teraz płynnie do sprawy sernika.

Jest to pozycja, dla wszystkich tych, którzy na widok Nutelli dostają ślinotoku, a ciastka Oreo to ich uzależnienie .

Czyli na przykład dla mnie!


Patrzę na te zdjęcia i przypomina mi się ten smak.... Mniam..
I jeszcze ta paskudna pogoda w Trójmieście.. 

Ten sernik, to skondensowane szczęście. Nie dość, że SERNIK, to jeszcze z NUTELLĄ , na spodzie z ciasteczek OREO!

Orgazm gwarantowany.


Składniki:
  • 150 g ciastek Oreo
  • 40 g roztopionego masła
  • 750 g twarogu , zmielonego przynajmniej dwukrotnie 
  • 1 szklanka śmietanki kremówki 36%
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3 jajka
  • 1 łyżka mąki ziemniacznej
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 200 g nutelli
  • 1 szklanka dżemu truskawkowego
Przygotowanie:

WAŻNE! Składniki na masę serową wykładamy na blat przynajmniej 2h wcześniej. (Muszą mieć tę samą temperaturę)

Tortownicę o średnicy 22cm wykładamy papierem do pieczenia.

W malakserze rozdrabniamy ciasteczka Oreo. Dodajemy roztopione masło.
Ciasteczkami (powinny mieć konsystencję mokrego piasku) wykładamy spód tortownicy.
Podpiec w piekarniku nagrzanym do 180stopni przez około 10 minut.Ostudzić.

Twaróg, jajka, śmietankę i cukier przekładamy do miski. Miksujemy wszystko krótko, tylko do połączenia składników, by niepotrzebnie nie napowietrzać masy.

Z całości masy serowej odłożyć 500 g i zmiksować dokładnie z 200 g nutelli.
Do pozostałej masy dodać wanilię i mąkę ziemniaczaną. Wymieszać.

Masę serową z nutellą wylać na podpieczony spód i piec ok. 30 minut w 150 stopniach.

Po upływie tego czasu ostrożnie wyłożyć jasną masę serową na podpieczoną masę z nutellą. Wyrównać . Włożyć ponowie do piekarnika i piec kolejne 45-60 minut.

Po upływie tego czasu, można sprawdzić, czy sernik jest upieczony, delikatnie dotykając środka sernika wykałaczką. Jeśli jest sprężysty, sernik jest upieczony.

Wyłączamy piekarnik i studzimy sernik z lekko uchylonymi drzwiczkami .
Następnie przekładamy do lodówki i schładzamy minimum 12h(najlepiej przez noc).

Schłodzony sernik smarujemy ulubionym dżemem - u mnie, domowy truskawkowy. :)

Kroimy gorącym, suchym nożem.

Smacznego!





You Might Also Like

1 komentarze

  1. Ciasto pierwsza klasa, wszystko co dobre w jednym serniku. Pycha :D

    OdpowiedzUsuń

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.