Swift

Viva la pasta! Spaghetti NAPOLI.

No nie było mnie tu jakiś czas..
Ale szkoła nie pozwalała na blogowanie niestety.
Znalazłam jednak chwilę w ten piątkowy wieczór, żeby podzielić się z Wami przepisem na kolejny makaron.



Makarony UWIELBIAM. Mogłabym jeść cały miesiąc, na różne sposoby i by mi się nie znudził :D
Dlatego chętnie sprawdzam różne przepisy :)

Dzisiaj pyszne Spaghetti Napoli. :)
Błyskawiczne, aromatyczne i moocno pomidorowe.

Smak owego spaghetti kojarzyłam wyłącznie z sosu z proszku, ale po co katować się chemią skoro można zrobić coś samemu, zdrowiej i jest jeszcze lepsze ? :)

Postanowiłam zrobić mały eksperyment i spróbować wykonać właśnie taki pyszny pomidorowy sos. :)

 Wyszło pysznie! Zapraszam do spróbowania. :)

Składniki:
  • 1 cebula 
  • 1-2 ząbki czosnku
  • puszka pomidorów (najlepiej krojonych)
  • 4-5 listków bazylii
  • oregano(opcjonalnie)-dodałam suszone.
  • oliwa
  • paczka makaronu spaghetti-około 400g
  • pieprz,sól
  • około 10 g tartego parmezan (lub innego twardego sera)

Wykonanie:

Cebule kroimy bardzo drobno( u mnie niestety wyszło średnio drobno :)). Czosnek zmiażdżyć parską lub drobno pokroić. Bazylię opłukać, oszuszyć i pokroić drobno. Makaron gotujemy al dente. Na rozgarznej oliwie na patelni, szklimy czosnek i cebulę. Zalewamy pomidorami z puszki razem z sokiem(można je zmiksować przed).

Gotujemy około 10 minut. Doprawiamy solą i pieprzem. Dodajemy bazylię (i opcjonalnie oregano). Gotujemy jeszcze około 2 minut.

Na ciepłe talerze nakładamy porcję makaronu, polewamy sosem i obficie sypiemy serem.
Można też od razu wymieszać makaron i sos na patelni, nałożyć na talerze i posypać serem. :)


Smacznego!





You Might Also Like

0 komentarze

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.