Swift

Grzyby leśne w sosie śmietanowo-jogurtowym.

W Gdyni pada :(
A to oznacza, że jesień naprawdę powoli puka do naszych drzwi.
Zwłaszcza, że w lasach roi się od grzybów :)

Jakoś tydzień temu, babcia dała mi taki mały "zestaw" w postaci kilku kurek i kozaków, mówiąc, że "Ty na pewno coś z nich zrobisz" :D
No i musiałam zrobić. :)

Na blogu jest już przepis, na kurki w śmietanie, ale ten przepis jest nieco inny, bo grzyby są z dodatkiem białego wina, a sos na bazie kwaśnej śmietany i jogurtu greckiego.
Pycha :)





Składniki:
  • ok. 300 gram dowolnych grzybów leśnych
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/2 średniej cebuli
  • 125 ml białego, wytrawnego wina
  • 3 łyżki kwaśnej śmietany 18%
  • 2 łyżki jogurtu greckiego
  • sól, pieprz
  • oliwa
  • 2 łyżki masła
Przygotowanie:

Grzyby myjemy, osuszamy i kroimy w grubą kostkę.
 Na patelni rozgrzewamy 2 łyżki oliwy , wrzucamy czosnek i cebulkę i smażymy, aż się zeszklą.
Dorzucamy pokrojone grzyby i dodajemy masło.
Solimy i pieprzymy.
Smażymy, aż grzyby puszczą sok.
Następnie, dolewamy wina, zmniejszamy ogniem i dusimy grzyby, aż wszystkie zmiękną.
Gdyby wino wyparowało, a grzyby nadal były twarde - dolejcie trochę wody.
Kiedy grzyby będą miękkie, dodajemy śmietanę i jogurt i gotujemy jeszcze chwilę.
Doprawiamy solą i pieprzem.

Podajemy z makaronem tagliatelle lub jako sos do mięsa. :)

Smacznego! 

You Might Also Like

2 komentarze

  1. Grzyby i śmietana to bardzo smaczne połączenie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja zrobiłem i na mój gust trochę za kwaśne - następnym razem wypróbuję pól na pól ze słodką śmietaną; ale poza tym palce lizać!

    OdpowiedzUsuń

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.