Swift

Jak sobie radzić z mrozem? - Rozgrzewająca herbata z cytrusami i goździkami.

Zima, zima, zima... i chciałby się zaśpiewać, że "pada, pada śnieg"..
Ale niestety.

Mimo, że temperatura w Trójmieście oscyluje na około -5 stopniach (a odczuwalna jeszcze niżej), to według prognoz śniegu raczej nie zobaczymy.
Nawet na święta :(

Ale trzeba być dobrej myśli, bo jak wiemy prognozy pogody, a zwłaszcza tak odległe - często mijają się z prawdą.
Jednak te na najbliższe dni, przewidują bardzo niskie temperatury, a to oznacza, że pora zadbać o dobre rozgrzanie.

Mam dla Was, może nie tyle przepis, co moją recepturę na najpyszniejszą herbatkę rozgrzewającą.
Nie mam ostatnio czasu na gotowanie, albo kiedy już coś upiekę, to światło dzienne znika szybciej, niż się pojawia, a to uniemożliwia mi robienie zdjęć. :(



 Składniki:
  • 1,5 łyżeczki czarnej herbaty liściastej
  • 5-6 goździków
  • 2 plastry pomarańczy
  • 1 plaster cytryny
  • 2 łyżeczki miodu
  • 2 cienkie plasterki świeżego imbiru
Przygotowanie:

Herbatę parzymy w kubku, wg. zaleceń producenta. (czyli zalewamy wrzącą(100stopni) wodą) .
Odcedzamy z fusów.
Dodajemy miód.
Następnie dorzucamy goździki i imbir.
Czekamy około 3 minut i wrzucamy plasterki pomarańczy i cytryny.

Pijemy!

Smacznego :)









Kilka małych uwag i ciekawostek:
  • Ja do herbaty dodaję cytrynę, więc jeśli również chcecie ją dodać, musicie pamiętać, żeby najpierw odcedzić fusy. Dlaczego? Dlatego, że w herbacianych fusach zawarte jest aluminium, które przy kontakcie z cytryną, tworzy cytrynian glinu, szkodliwy dla naszego organizmu. Dzieje się tak, przy działaniu wysoki temperatur, dlatego....
  • ... nie dodawajmy cytryny do gorącej herbaty. Dajmy jej kilka minut. 
  • Jeśli nie lubicie goździków, dodajcie cynamon.
  • Zamiast miodu, można dodać sok malinowy.
Ubierajcie się ciepło, pijcie herbatę i nie dajcie się paskudnej pogodzie!
Buziaki! :)


You Might Also Like

3 komentarze

  1. Czy będzie śnieg, czy niet, takie herbatki zawsze smakują :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio wszyscy mówią o tego typu herbatkach... koniecznie muszę spróbować :)
    robisz genialne zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.