Swift

Świąteczny czas...: Cynamonowe muffinki "Last minute"

Witam Was Kochani, w to bożonarodzeniowe popołudnie. :)
Dzisiaj mam dla Was tylko życzenia i szybki przepis dla tych, którzy na ostatni moment chcą jeszcze przygotować coś słodkiego na te święta. :)



W tym roku święta były jakieś inne.
Kompletnie nie czułam ich magii..
Wychodząc na kolacje, przypomniało mi się, że jeszcze rok temu, po powrocie czekałby na mnie merdający ogon...
A w tym roku przywitała mnie pustka.

Przy stole też nas coraz mniej..

Ale wciąż staram się gdzieś tam głęboko w serduchu znaleźć to ciepło, które towarzyszyło mi podczas świąt gdy byłam małą dziewczynką.
Kiedy przy stole byli WSZYSCY. I nikogo nie brakowało. I nikt się nie kłócił. I wszyscy żyli w zgodzie.


I chciałabym tego życzyć sobie, i Wam.
Żeby udało Wam się w ciągu tego zbliżającego się nowego roku, zakopać wszystkie topory wojenne.
Żebyście się pogodzili.
Żebyście znaleźli miłość swojego życia, lub (jeśli ją już macie) żeby ta miłość była jeszcze silniejsza.
Żebyście byli zdrowi, bo kiedy jest zdrowie i rodzina, to można przenosić góry.
Żeby w Waszym domu zawsze był towarzysz w mokrym nosem.. Czy to pies, czy kot, czy nawet rybka..
I żebyście w przyszłym roku usiedli przy stole WSZYSCY. Zapominając o troskach, smutkach, kłótniach i odmiennych zdaniach.

I tego Wam życzę.
I tego życzę sobie.

I tym miłym akcentem, z lekką łezką w oku, podaję Wam szybki przepis na Muffinki "last minute". :)

Muffinki cynamonowe (12 sztuk)

Składniki:

250g mąki pszennej
150g cukru
200 ml mleka
1 jajko
75g masła/margaryny
garść rodzynek
szczypta soli
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Przygotowanie:

Blachę do muffinek wyłożyć papilotkami(lub użyć silikonowej formy).

Masło/margarynę rozpuścić w rondelku.
Ostudzić, i wymieszać z resztą mokrych składników, czyli jajkiem i mlekiem

W drugiej misce wymieszać mąkę, cukier, rodzynki, sól, cynamon , wanilię i proszek do pieczenia.
Mokre składniki przelać do suchych i wymieszać.

Napełniać papilotki po około 1 łyżce ciasta.

Piec w piekarniku nagrzanym do 190 stopni (termoobieg) przez 25 minut lub do suchego patyczka.
Ostudzić na kratce.



You Might Also Like

4 komentarze

  1. Kocham muffinki wlasnie za to, ze mozna je zrobic doslownie w ostatniej chwili!
    I w kazdej kombinacji smakwej na dodatek...
    :)
    Wesolych Swiat!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nas też coraz mniej, i tęsknię strasznie, właśnie w Święta... Na szczęście mój mokry nos ma się dobrze :)
    Szczęśliwego Nowego Roku :)
    Muffinki wyglądają znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzajemnie Szczęśliwego Nowego Roku i pozdrowienia dla mokrego nosa :)

      Usuń

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.