Swift

Kurczak w szpinaku z suszonymi pomidorami.

Ojj, pogoda za oknem nie rozpieszcza .
Pada deszcz, wiatr gwiżdże w oknach...
Trudno uwierzyć w to, że niespełna 2 tygodnie już święta!

Szykujecie się?
U mnie w lodówce czeka nastawiony piernik staropolski, który będzie pieczony już w najbliższą środę.
Jutro będziemy piekły nasze małe pierniki, a w zamrażarce jest już upieczony pasztet, który będziemy rozmrażać na same Święta. :)

Dzisiaj byłam na świątecznych warsztatach z marką Russell Hobbs, o których w najbliższym czasie Wam opowiem. :)

Obiecuję, że w najbliższym czasie napiszę coś głębszego, bo mam kilka planów + przepisów :)
Ale dzisiaj też już coś dla Was mam.
Prosty, pyszny przepis.

Kurczak, suszone pomidory i szpinak, żeby trochę zieleni w ten ponury grudzień mieć chociaż na talerzu.



Składniki:
  • 1 średnia pierś z kurczaka
  • 200 - 300 g świeżego szpinaku
  • 2 ząbki czosnku
  • 5 suszonych pomidorów w oleju
  • oliwa
  • sól, pieprz
  • ulubione przyprawy
  Przygotowanie:

Szpinak opłukujemy z piasku i osuszamy na sitku.
Pierś myjemy, oczyszczamy i kroimy w paski. Solimy i pieprzymy.
Czosnek obieramy i drobno siekamy.
Pomidory kroimy w paski.

Na patelni rozgrzewamy oliwę. Wrzucamy czosnek i chwilę podsmażamy.
Gdy się lekko zarumieni, dodajemy kurczaka.
Smażymy, aż nabierze złotego koloru. Zmniejszamy ogień i dodajemy suszone pomidory.
Po około 2-3 minutach dodajemy szpinak. Solimy, pieprzymy. Smażymy wszystko razem, aż szpinak
opadnie i zmięknie. Przyprawiamy ulubionymi ziołami/przyprawami.

Podajemy z makaronem penne.

Smacznego!


You Might Also Like

2 komentarze

  1. Mmm, uwielbiam połączenie szpinaku i suszonych pomidorów :) jakiś czas temu często robiłam dania właśnie ze szpinakiem i pomidorami.
    A ja właśnie przed chwilą skończyłam piec małe pierniczki, pewnie jakoś za tydzień będę je zdobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Same składniki, które lubię, więc to obiad dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.