Swift

Wielkanocne słodkości: Mazurek kajmakowy z morelami i migdałami.


Witajcie! :)
Leże i choruje, ale dzisiaj już mi lepiej :)
Wyszłam nawet na spacer, taka jest piękna pogoda!

Do świąt Wielkanocnych jeszcze trochę czasu zostało, ale wczoraj zrobiłam sobie małą próbę. :)
Mazurka!

Przyznam szczerze, że to mój debiut jeśli chodzi o to ciasto .. i chyba nie wyszło najgorzej :)



Spód też nie typowy, bo z jednym ugotowanym jajkiem.
Niesamowicie kruchy i pyszny w smaku.

Na górze dulche de leche, lub po polsku kajmak, posypany posiekanymi suszonymi morelami i płatkami migdałowymi. Pycha!

Supersłodki(jak to mazurki :)), zdecydowanie dla fanów kajmaku.
No, to jestem już chociaż trochę przygotowana na święta !
Teraz jeszcze słońce za oknem by się przydało... i odetkany nos :(

Bądź co bądź- zapraszam po przepis :)

P.S: Mazurek bierze udział w konkursie-jeśli macie chwilę, zagłosujcie :) - http://wielkanoc.biedronka.pl/konkurs/przepis/45 można głosować raz dziennie, codziennie :)




Składniki:
Na spód:
  • 200 g mąki pszennej
  • 100 g zimnego masła
  • 2-3 łyżki cukru pudru
  • 1 łyżeczka cukru wanilinowego
  • 1 gotowane żółtko
  • 1 surowe żółtko
Na nadzienie:
  • 1 puszka gotowego kajmaku
  • 100 g posiekanych suszonych moreli
  • 50 g płatków migdałowych


Przygotowanie:

Przesianą mąkę, mieszamy z cukrem pudrem i cukrem wanilinowym i siekamy z masłem.
Następnie dodajemy surowe żółtko oraz starte na małych oczkach ugotowane żółtko.
Zagniatamy gładkie ciasto, zawijamy w folię i chłodzimy w lodówce przez 60 minut.

Schłodzone ciasto wałkujemy na pożądany kształt, wykładamy nim formę i pieczemy na złoto, przez 20 minut w 200 stopniach.

Po tym czasie, na ciepły spód wykładamy kajmak posypujemy morelami, a potem płatkami migdałowymi.

Wkładamy do piekarnika na kolejne 5-10 minut.

Gotowe ciasto studzimy. Ozdabiamy jak chcemy i zajadamy :)

Smacznego! :) 








Wielkanocne Smaki - edycja IV

You Might Also Like

4 komentarze

  1. Bardzo szybki i łatwy w przygotowaniu ten mazurek więc zabieram go do ulubionych i wypróbuję go na wielkanocne święta:) Będę codziennie głosować na ten wspaniały mazurek:) Pozdrawiam serdecznie - Jolka z Jastrzębia Zdroju.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.