Swift

Pełnoziarniste tagliatelle ze szpinakiem.

Hej Wam :)
Co tam u Was?

Ja się .. rozchorowałam :(
Dostałam zwolnienie do końca tygodnia i zalecenie, żeby leżeć w łóżku.
To leżę. Ale nie wytrzymałam i musiałam zrobić obiad ! :D

Ostatnio z mamą mamy wielką ochotę na szpinak. I jemy go, mniej więcej, 2-3 razy w tygodniu :D
Uzależnienie!

Dziwne, że dopiero teraz jakikolwiek przepis pojawia się na blogu, ale to chyba ze względu na to, że często było już ciemno, kiedy obiad był gotowy.

Dzisiejszy przepis, to kremowy i delikatny sos szpinakowy , podany z pełnoziarnistym makaronem tagliatelle.

Pyszny! Mniej intensywny w smaku, niż farsz użyty do naleśników (którego często używam właśnie do makaronu)

Zapraszam! :)



Składniki:
  • 1 paczka mrożonego szpinaku (ok 450g)
  • 1 łyżeczka masła
  • 2 ząbki czosnku
  • 50 g wędzonej szynki/boczku
  • 125 ml śmietanki 18%
  • garść startego, żółtego sera (np. Goudy)
  • 1/2 łyżeczki ostrej papryki
  • 1/2 łyżeczki świeżo startej gałki muszkatołowej
  • szczypta imbiru
  • sól, pieprz
  • oliwa
  • 300 g pełnoziarnistego makaronu tagliatelle
Przygotowanie:

Czosnek obieramy, drobno kroimy.
Szynkę pokroić w drobną kostkę.
Na rozgrzanej oliwie lekko podsmażyć czosnek, następnie dorzucić szynkę.
Kiedy już się chwilę podsmaży, dorzucamy zamrożony szpinak i na wolnym ogniu, pod przykryciem czekamy, aż szpinak się rozpuści.

W tym czasie gotujemy makaron zgodnie z zaleceniami na opakowaniu.

Po rozpuszczeniu szpinaku, odparowujemy wodę. Następnie przyprawimy solą, pieprzem, papryką, imbirem i gałką. Później dodajemy masło, a na końcu śmietankę i ser. Mieszamy wszystko i podgrzewamy kilka minut.

Mieszamy z odcedzonym makaronem.

Smacznego! ♥







You Might Also Like

0 komentarze

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.