Swift

Owsiane muffinki pomarańczowe. Oatmeal orange muffins.

Dobry wieczór!
Jak się czujecie po zmianie czasu? Ja trochę sennie :(
Dziękuję wszystkim, którzy do tej pory zagłosowali na mojego mazurka :)
jeszcze tydzień! :) mam nadzieję, że się uda :)


a na zakończenie dzisiejszego dnia mam dla Was przepis na coś pysznego i aromatycznego. :)
Zachciało mi się coś upiec ... no i szukałam, szukałam, przetrzepałam lodówkę, szafki.. i wpadły mi w ręce płatki owsiane i pomarańcze.

Wzięłam się do roboty, wymieszałam co było i wyszły oto te cuda! :)
Pyszne, nie za słodkie, z aromatem pomarańczy. Kruche na zewnątrz i wilgotne w środku. A jak pachnie w domu, kiedy się pieką!

Naprawdę cieszę się, że wyszły :)
i zapraszam po przepis!
Będą idealną osłodą na jutrzejszy poniedziałek :)



English version lower.



Składniki:
  • 3/4 szklanki płatków owsianych górskich
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 5 łyżek cukru pudru
  • 1 łyżeczka cukru wanilinowego
  • 100 g jogurtu naturalnego
  • odrobina mleka(niekoniecznie)
  • 4 łyżki oleju roślinnego
  • sok z połowy pomarańczy
  • skórka otarta z 1 pomarańczy
  • 1 jajko
  • garść rodzynek
  • garść płatków migdałowych
Przygotowanie:
Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni.
Przygotowujemy formę do pieczenia muffinek(wykładamy ją papilotkami)

Suche składniki, czyli mąkę, płatki owsiane, proszek do pieczenia, cukier puder, cukier wanilinowy i sodę mieszamy w jednej misce. W drugiej mieszamy sok pomarańczowy, jogurt, mleko, jajko i olej.
Do suchych składników dodajemy skórkę pomarańczową , rodzynki o płatki migdałowe, a następnie mokre składniki. Mieszamy krótko, tylko do połączenia składników.
Rozkładamy po łyżce ciasta do papilotek.

Pieczemy ok 20-25 minut, aż się zarumienią.(sprawdzamy patyczkiem, czy upiekły się w środku)

Studzimy na kratce. Posypujemy cukrem pudrem.
Zajadamy :)

Smacznego!

English version:

Components:
  • 3/4 cup of oatmeal
  • 1 cup flour
  • 1 tablespoon baking soda
  • 1 teaspoon baking powder  
  • 5 tablespoons granulated sugar  
  • 1 teaspoon vanilla sugar  
  • 100 g of natural yoghurt  
  • a little bit of milk (optional)  
  • 4 tablespoons vegetable oil  
  • juice of half an orange  
  • grated rind of 1 orange  
  • 1 egg 
  •  handful of raisins  
  • a handful of flaked almonds
Preparation:

Preheat oven to 180 degrees.

Prepare the baking mold of muffins.

The dry ingredients (flour, oatmeal, baking powder, icing sugar, vanilla sugar and baking soda) mix in one bowl. In another bowl, mix the orange juice, yoghurt, milk, egg and oil.

For dry ingredients, add orange zest, raisins with almond flakes, and then the wet ingredients. Mix briefly, just until combined.

Apply portions of dough into the molds.
Bake for about 20-25 minutes.

Cool it on a wire rack. Sprinkle with powdered sugar.



Bon appetit! :)







You Might Also Like

0 komentarze

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.