Swift

Pizza a'la neopolitańska z oliwkami.

Dzień dobry! :)

Pogoda jak zwykle spłatała figla na weekend.. Ale mamy już marzec! :)
Pierwszy miesiąc wiosny :) oraz miesiąc moich urodzin.. :)
Ale urodzinami zajmiemy się później, a teraz zapraszam po przepis na coś pyszneego. :)

W czwartek, prócz pączków, postanowiłam zaszaleć i zrobić coś , na co miałam ochotę od jakiegoś czasu.. PIZZĘ!

Jednak zrobiłam eksperyment. :)
Nie użyłam domowego przepisu na ciasto(które na pewno, prędzej czy później, pojawi się na blogu, bo pizzę z przepisu mojej mamy kochają wszyscy :D) tylko użyłam innego. Poszperałam w internecie i z kilku informacji i przepisów, zrobiłam ciasto idealne :)

Pizza smakowała, jak te w pizzeri. :)
Pycha!

Kolejnym eksperymentem była forma pieczenia, gdyż po raz pierwszy nie robiłam pizzy na blaszce, tylko , jak widać, placka -tak jak to się robi w pizzeriach. :)

Równa , to ona nie  była :D Ale, jak na pierwszy raz, byłam z siebie dumna! :)

Na początku uznałam, że zrobię ją w stylu a'la neopolitańskim ( tylko pomidorki, mozzarella i przyprawy), ale w lodówce uśmiechały się do mnie oliwki.. :) no i wylądowały na pizzy. :D

Zjadłam z takim smakiem, że chyba wkrótce powtórzę ! :)

Przedstawiam, pomysł na sobotni obiad!





PIZZA A'LA NEOPOLITAŃSKA Z OLIWKAMI.

Składniki:

Na ciasto:
  • 250 g mąki tortowej,
  • 15 g drożdży,
  • 125 ml wody zakropionej mlekiem (np. 85 ml wody i 40 ml mleka),
  • 1/2 łyżeczki soli,
  • 1 łyżka oliwy.
Na sos:
  • 3 łyżki ketchupu
  • 4 łyżki koncentratu
  • sól i pieprz
Dodatki:
  • 1 kulka mozzarelli
  • 1-2 pomidory
  • odrobina startego żółtego sera
  • przyprawy(ulubione; ja używałam "Przyprawy do kuchni włoskiej")
  • 10-15 oliwek pokrojonych w plasterki(lub więcej, jak kto lubi)
 Przygotowanie: 

Drożdże rozpuszczamy z 1/2 łyżeczki cukru w wodzie z mlekiem.
Do dużej miski przesiewamy mąkę z solą, dodajemy drożdże i oliwę.
Mieszamy wszystko drewnianą łyżką, a następnie wykładamy na stolnicę i zagniatamy gładkie ciasto.
Smarujemy je oliwą i wkładamy do dużej miski. Przykrywamy i odstawiamy do wyrośnięcia na ok. 1h.

Po upływie tego czasu, formujemy z ciasta okrągły, cienki placek.

Składniki na sos mieszamy ze sobą i smarujemy ciasto na pizzę(zostawiając ok. 1 cm brzeg).
Posypujemy  przyprawami.

Układamy składniki: pokrojone w plastry pomidory, oliwki, następnie posypujemy całość żółtym serem. Później kładziemy plastry mozzarelli i znów wszystko posypujemy przyprawami.

Wstawiamy do nagrzanego do 180stopni piekarnika i pieczemy do zarumienienia brzegów. (około 20-30 minut)

Smacznego! :)





You Might Also Like

1 komentarze

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.