Swift

Orientalne smaki: Żółty ryż z awokado.

Witam :)

Wczorajszy dzień przyniósł bardzo przyjemną aurę, co wykorzystała moja sunia, grzejąc się na balkonie :)


A ja, korzystając z okazji, że od 3 dni dojrzewało mi awokado, postanowiłam że robię pyszny ryż z tym owocem , doprawiony żółtymi przyprawami.

Bardzo aromatyczny, orientalny.. idealny na ciepłą lub zimną kolację :)
I te piękne żółto-zielone barwy :)

Zapraszam!



Składniki:
  • 1 dojrzałe awokado
  • 1 szklanka ryżu *
  • ok.2 szklanki gorącej wody
  • sok z cytryny
  • sos sojowy
  • kurkuma, curry, sproszkowany imbir
  • sól morska
Przygotowanie:

Awokado obieramy, usuwamy pestkę i kroimy w kostkę.
Skrapiamy cytryną i sosem sojowym.

Na patelni rozgrzewamy chwilę łyżkę oliwy- następnie wrzucamy suchy ryż i podsmażamy aż ziarenka lekko się zarumienią ( nie wszystkie, ale musimy widzieć, że większość jest podprażona). Dodajemy przyprawy i sól. Mieszamy. Dolewamy wrzącej wody (UWAGA! bardzo mocno bulgocze). Przykrywamy i czekamy aż ryż wciągnie wodę. (musimy skontrolować stopień twardości ryżu- jeśli jest za twardy po wciągnięciu wody, należy dolać jeszcze trochę i znów przykryć)

Gotowy ryż studzimy.
Mieszamy z pokrojonym awokado.
Podajemy na zimno lub ciepło(wtedy nie trzeba aż tak studzić:))

*ja użyłam brązowego, więc potrzebowałam bardzo dużo wody żeby zrobił się miękki - w przypadku zwykłego, białego ryżu powinny wystarczyć 2 szklanki na 1 szklankę ryżu)

Smacznego! :)






You Might Also Like

0 komentarze

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.