Swift

ZIELONO MI: Sałatka z rozmarynowym kurczakiem, granatem, orzechami i camembertem.

miało być rano, ale się nie udało :(
jak zwykle :D

ale jest teraz!

mimo, że na moim blogu pojawiają się raczej efekty moich weekendowych grzechów kulinarnych, (których ostatnio (nie)stety przybywa), to tak naprawdę staram się jeść zdrowo i racjonalnie. :)


Wczoraj chciałam sobie dogodzić, ale tak zdrowo dogodzić :)
I tak oto, popełniłam tę oto sałatkę.


Uwielbiam granaty, uwielbiam sery pleśniowe, a sałatki są tak wdzięcznymi daniami, że mogłabym je jeść nonstop. :)


Proste danie, które wygląda i smakuje niebanalnie :)





                                                 Bo zdrowe jedzenie, nie musi być nudne!


Składniki(dla 2 osób):

  • 1 podwójna pierś z kurczaka
  • listki świeżego rozmarynu lub około 2 łyżeczek suszonego
  • 1 granat
  • garść orzechów włoskich
  • 1 ser camembert
  • mix sałat

Sos:
  • 1 łyżeczka miodu
  • 1 łyżeczka octu balsamicznego
  • 1 łyżeczka musztardy Dijon
  • 2 łyżeczki oliwy z oliwek

Przygotowanie:
Pierś z kurczaka myjemy, osuszamy i dzielimy na dwa filety.
Doprawiamy je solą i pieprzem.

Mix sałat myjemy i suszymy.

Na patelni rozgrzewamy oliwę i kładziemy nasze filety.
W trakcie smażenia, dorzucamy rozmarynu. (UWAGA! jeśli tak jak ja, macie pod ręką jedynie suszony rozmaryn, to wrzućcie go do filiżanki, zalejcie odrobiną wrzątku i przykryjcie na 5 minut - a potem dodajcie do smażenia ;))

Smażymy nasze filety na złoto-brązowo.

Granata obieramy i "wyłupujemy" z niego te jego smakowite kulki :) ( UWAGA NA UBRANIA! bardzo trudne plamy :D)

Przygotowujemy sos do sałatki, czyli mieszamy wszystkie składniki by połączyły się w gładki dressing.

Usmażonego kurczaka odsączamy z tłuszczu.

Zaczynamy układanie:

Na talerzu kładziemy osuszony mix sałat. Następnie układamy pokrojonego w plastry camemberta (po 1/2 krążka na osobę), posypujemy wszystko 'pestkami' granata i posiekanymi grubo orzechami.
Wszystko polewamy sosem, a na wierzch układamy pokrojonego w plastry rozmarynowego kurczaka.

Smacznego! :)








You Might Also Like

1 komentarze

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.