Swift

NA NIEDZIELNY PODWIECZOREK: Marchewkowe muffiny z bakaliami.

Dzień dobry :)

Niedziela nie jest zbyt przyjemna, ale chociaż jest w miarę ciepło. :)

A dzisiaj mam dla Was pyszne muffinki marchewkowe!
Wilgotne, słodkie, mocno cynamonowe, pełne orzechów.. idealne :)


Jeśli lubicie ciasto marchewkowe, te babeczki również pokochacie :)


Przepis(lekko zmodyfikowany) od koleżanki mojej mamy, pani Beatki (DZIĘKUJĘ!) :)
Zapraszam!

Składniki:
  • 2 szklanki startej marchwi
  • 2 szklanki mąki 
  • 1 szklanka cukru
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka oleju
  • 3 jajka
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżeczka cukru w prawdziwą wanilią
  • po1/2 szklanki: rodzynek, orzechów włoskich i wiórek kokosowych.
Na lukier:
  • 2 łyżeczki jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka soku cytrynowego
  • 3 łyżki cukru pudru
Przygotowanie:

W jednej misce rozmieszać przesianą mąkę z proszkiem, cukier, cynamon i cukier z wanilią. W drugiej, rozbełtać jajka z olejem i dodać startą marchew.

Dodać składniki mokre do suchych i wymieszać. Na końcu dodać bakalie i znów wymieszać.

Ciasto nakładamy do papilotek i pieczemy w rozgrzanym do 180 stopni piekarniku przez około 25 minut. (muszą dobrze wyrosnąć i się zarumienić)

Studzimy.

Przygotowujemy lukier:

Wszystkie składniki dokładnie ucieramy łyżką w miseczce, żeby powstał biały, gęsty lukier - dodawać cukru, jeśli jest zbyt lejący.

Smarować ostudzone muffinki.
Zajadać.

Smacznego :)






You Might Also Like

0 komentarze

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.