Swift

Puszyste ciasto ze śliwkami.

Ta pauza w dodawaniu postów na blogu to wynik kilku niefajnych sytuacji, przez które nie miałam czasu nic tu pisać :(

Ale już wracam :) z przepisem na ciasto śliwkowe<3


mimo, że w sklepach zaczęły już królować pomarańcze i mandarynki, to śliwki nadal można gdzieś dorwać :)
To już ostatnie chwilę, więc jeśli jeszcze nie robiliście czegoś śliwkowego to się pośpieszcie! :)

To ciasto, to spontan. Mama kupiła pół kilo śliwek jakiś czas temu, ale niestety nie wytrzymałyby za długo, więc trzeba było coś z nich zrobić.

Pomyślałam chwilę, chwyciłam KUKBUK-a i znalazłam przepis na ciasto śliwkowe, które już kiedyś wpadło mi w oko :)

I zaczęłam piec!



Składniki: 
  • 4 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 3 łyżki oleju
  • 2 łyżki wody
  • 1 łyżka octu
  • 1 1/2 szklanki mąki
  • 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 500 g przepołowionych śliwek węgierek (świeżych, mrożonych lub ewentualnie jabłek)
  • 1 łyżka cukru pudru
  • trochę cynamonu do posypania ciasta
Przygotowanie:

Piekarnik nagrzewamy do 190 stopni. Jajka ubijamy z cukrem przez około 3minuty. Dodajemy pozostałe składniki, zaczynając od płynnych, a kończąc na mące z proszkiem do pieczenia. Okrągłą formę do ciasta o średnicy 26 cm (u mnie kamionkowa forma do babki :)) smarujemy masłem i wysypujemy mąką lub bułką tartą.  Wlewamy ciasto i układamy na nim śliwki nacięciami do góry. Posypujemy łyżką cukru i cynamonem. Wstawiamy do piekarnika i pieczemy około 40 minut. Po tym czasie sprawdzamy drewnianym patyczkiem, czy ciasto się upiekło. Jeśli patyczek jest suchy, to ciasto jest upieczone. Studzimy.


Smacznego! :)


przepis z magazynu kulinarnego KUKBUK, nr.1







You Might Also Like

2 komentarze

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.