Swift

Słodkie śniadanie: Chlebek jabłkowo-migdałowy.

Piątek minął pod znakiem deszczu, niestety.. :(
Ja staram się odpocząć po sesji, jednak gdzieś tam we mnie nadal siedzi stres przed poprawką i nie umiem odpocząć... :(

Ale dobrze, że mam możliwość gotowania .. :)
Wtedy się wyłączam, skupiam na tym co robię i nie myślę o złych rzeczach :)


I tak też powstał wczoraj ten chlebek :)
Jest wilgotny, aromatyczny, a migdały w nim cudownie chrupią . :)
Można oczywiście dodać inne orzechy, np. włoskie, a myślę, że rodzynki lub biała czekolada również będą pasować. :)

Jest idealny na sobotnie lub niedzielne śniadanie, dlatego warto upiec go dzisiaj, a jutro pokroić na kromki i opiec w tosterze. Albo zrobić z nich tosty francuskie (takie jak z tego przepisu)! Pomysłów jest wiele. :)

Musicie go spróbować! I dać mi znać , jak go podaliście :)

Zapraszam po przepis na CHLEBEK JABŁKOWO-MIGDAŁOWY.


Składniki:
  • 300 gram mąki razowej (lub zwykłej)
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka mielonego cynamonu (ja lubię mocno cynamonowe, więc proponuje więcej :))
  • 150 gram brązowego cukru
  • 100 gram posiekanych migdałów (lub innych orzechów)
  • 1 starte zielone jabłko
  • 150 ml mleka
  • 1 roztrzepane jajko
  • 4 łyżki oleju roślinnego
Przygotowanie:

Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni . Keksówkę lekko natłuszczamy/wykładamy papierem lub używamy silikonowej(tak jak ja).

Do dużej miski przesiewamy mąkę, proszek do pieczenia i cynamon. Dodajemy cukier, a następnie orzechy i jabłko. Mieszamy całość i po środku formujemy wgłębienie.

W dzbanku łączymy mleko, jajko i olej, po czym wlewamy mieszaninę do wgłębiania i lekko mieszamy do połączenia składników.

Przekładamy ciasto do formy i pieczemy ok. 45 minut*, aż chlebek wyrośnie i będzie złoty na wierzchu.

Następnie, wyjmujemy go  z piekarnika i zostawiamy w formie do ostygnięcia na 15 minut, po czym wykładamy na metalowy ruszt.

Można przechowywać w szczelnym pojemniku do 5 dni.


*Ja piekłam około 60 minut, a kiedy w trakcie chlebek zaczął się rumienić, przykryłam go folią aluminiową i piekłam do suchego patyczka.

Smacznego! :)





You Might Also Like

3 komentarze

  1. absolutnie wspaniały! mam już kilka pomysłów na niego, także nie ma opcji, żeby nie wylądował w piekarniku już jutro ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny chlebek! patrząc na niego od razu ma się ochotę ruszyć do kuchni i upiec :) do tego pełen zdrowia, a takie wypieki lubię najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.