Swift

Naleśniki z farszem szpinakowo-serowym.




Te naleśniki to taka moja próba kulinarna, ponieważ farsz, którego użyłam to właściwie sos do makaronu. :) jednak delikatny smak naleśników razem z pikantnym szpinakowym farszem o intensywnym aromacie sera pleśniowego, to cudowne połączenie. Do tego, bardzo syte! :) Nie lubię odgrzewanego jedzenia, więc następnego dnia zapiekłam je pod beszamelem.(przepis na sos beszamelowy- wkrótce!)

Przepis dedykuję O., gdyż miałam ją przekonać do szpinaku. a więęc... challenge accepted!

małe info: w związku z tym, że mój przepis na naleśniki wyglądał by mniej więcej "do mąki wsypanej na oko, dodaj mleko na oko, jedno jajko i łyżkę oleju, tak by ciasto miało konsystencje śmietany..", proponuję wykonanie naleśników według przepisu, który funkcjonuje u każdego w domu . :)

Składniki na sos/farsz:

  •  op. mrożonego szpinaku
  • 100 g wędzonej szynki
  • 100 g sera typu "Lazur" lub gorgonzola
  • 100 g sera żółtego
  • chilli 
  • oliwa/olej
  • sól, pieprz
Na patelni rozgrzewamy oliwę, szklimy czosnek. Dodajemy pokrojoną w kosteczkę szynkę i podsmażamy. Na drugiej patelni , na jednej łyżce masła rozmrażamy szpinak. Kiedy już będzie całkowicie miękki, dodajemy podsmażony czosnek i szynkę, starty żółty ser i pokruszony ser pleśniowy. Doprawiamy pieprzem, solą i chilli. Podgotowujemy, aż oba sery się rozpuszczą.

Tak przygotowany farsz nakładamy na usmażone naleśniki i zawijamy.

Smacznego. :)











Naleśnikowa Sobota 2

You Might Also Like

1 komentarze

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.