Swift

Spaghetti z sosem Alfredo i pieczarkami.



No to coś z kuchni włoskiej. :) Banalny i szybki sos, który może być podstawą do wielu dań makaronowych. Można do niego dodać wszystkie dodatki, na które przyjdzie nam ochota. Podsmażonego kurczaka, pomidory, mieszankę warzyw lub tak jak ja: podsmażone pieczarki. :)


Składniki:

  • 300 ml śmietanki 18%
  • 100 g masła
  • 100 g parmezanu (lub innego twardego sera)
  • 150 g pieczarek
  • pół pęczka natki
  • oliwa/olej
  • sól
  • pieprz
  • paczka makaronu spaghetti
  •  
 Parmezan zetrzeć na tarce na drobnych oczkach. Natkę umyć, osuszyć, odłożyć kilka listków do dekoracji, resztę drobno posiekać. Pieczarki oczyścić, pokroić w plasterki i usmażyć na dwóch łyżkach oliwy/oleju na rumiano.

Roztopić masło, dodać śmietanę oraz ser, gotować na małym ogniu, mieszając, aż sos zgęstnieje. Doprawić solą , pieprzem, wsypać posiekaną natkę, wymieszać.

Makaron ugotować al dente, w osolonym wrzątku, osączyć, wymieszać z sosem, posypać pieczarkami. Udekorować natką.

Smacznego. :) 







Kuchnia Bardzo Włoska 2012

You Might Also Like

0 komentarze

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.