Swift

Tarta a'la pizza.



Po przygotowani Spaghetti z sosem Alfredo i pieczarkami pozostała mi nadwyżka pieczarek i natki, postanowiłam więc wyczarować coś z tego co mam lodówce. Z odsieczą przyszedł mi ten przepis. Wszystkie składniki miałam w lodówce, więc zabrałam się do roboty. :) Wprowadziłam kilka swoich zmian do przepisu i jakoś tak wyszło, że następnego dnia po upieczeniu, tarty już nie było. :)

Składniki

Na ciasto:
200 g mąki pszennej
100 g masła (dobrze schłodzone!)
1 żółtko
2 łyżki śmietany 18% (albo jogurtu naturalnego)
szczypta soli

Na nadzienie:
250 g sera żółtego (pokrojony w plastry lub starty)
3 łyżki posiekanej natki pietruszki
6-7 plasterków szynki
1 łyżeczka oregano suszonego
1 łyżeczka pieprzu
3 łyżki keczupu
150 g pieczarek 
Pieczarki podsmażamy na maśle na rumiano. Odstawiamy.

Przygotowujemy ciasto. Na stolnice lub do dużej miski wysypujemy mąkę z solą, wbijamy żółtko, dodajemy śmietanę i masło. Kroimy nożem, tak by składniki częściowo się wymieszały, a następnie szybko zagniatamy, zawijamy w folię i wstawiamy do lodówki na godzinę, lub do zamrażarki na 30 minut. Następnie wylepiamy nim wysmarowaną i posypaną tartą bułką formę do tarty. Wstawiamy do nagrzanego do 180stopni piekarnika , na 15-20 minut. 

Po wyjęciu , smarujemy dno keczupem , układamy plastry szynki, następnie pieczarki, posypujemy pokrojoną drobno natką, oregano i pieprzem. Wszystko zasypujemy startym serem i wstawiamy do piekarnika na kolejne 25-30 minut.

Smacznego. :)


















You Might Also Like

0 komentarze

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.