Swift

Wspomnienie świąt: Babki makowe.


No to kolejny przepis . :)
Osobiście, nie lubię masy makowej(zapewne przez smak marcepanu, którego nie lubię jeszcze bardziej :)) , więc wszelkiego rodzaju makowce czy strucle makowe w moim przypadku nie przejdą .

 No, ale na święta trzeba zjeść mak-bo to symbol dostatku i płodności, a kiedy jak nie w Boże Narodzenie, mają się takie życzenia i przesądy spełniać ?

No i moja mama , przed świętami powiedziała: "zrobię babkę makową" , na co ja zareagowałam raczej niechętnie.. ale potem okazało się, że nie ma w niej masy makowej, tylko sam mak.. no i się zakochałam :)

Ciasto nie tylko na święta, choć głównie z nimi się kojarzy.. :)

Zapraszam!



Składniki(na 2 keksówki):
  • 1 kostka margaryny
  • 1,5 szkl mąki
  • 1,5 szkl cukru
  • 1 szkl suchego maku
  • 5 jaj
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 5 łyżek wody
Do garnka wkładamy margarynę i dolewamy wodę. Podgrzewamy na małym gazie, aż do rozpuszczenia. Studzimy.

Żółtka oddzielamy od białek.

Do ostudzonego tłuszczu z wodą, dodajemy cukier, mąkę i żółtka. Wszystko razem miksujemy.
Białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę. Dodajemy do ciasta razem z makiem i delikatne mieszamy.

Wylewamy do wyłożonych papierem do pieczenia lub jednorazowych keksówek.
Pieczemy ok. 50 minut w 180stopniach.

Smacznego!





You Might Also Like

0 komentarze

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.