Swift

KARNAWAŁOWE PRZEKĄSKI: Pizza Rolls

Witajcie! :)

Kto śledzi moje poczynania na facebook'u , wie, że wczoraj znów maltretowałam ciasto drożdżowe :D
Miałam za zadanie przygotować jakieś przekąski na imprezę. I tak myślałam, myślałam..

No i przypomniało mi się, że w sumie to drożdżowe ciasto z Cinnamon Rolls było idealne i bardzo dobrze się lepiło.
A ze była to impreza alkoholowa, to słodkie odpadło.

No i uznałam, że spróbuje może dodać mniej cukru do ciasta i zrobić je wytrawnie :)

i wyszło!
i tak, spod moich rąk wyszły Pizza Rolls, czyli drożdżowe minipizze :)

Super pożywna przekąska na imprezę ze znajomymi :)

Zapraszam!



Składniki:
Ciasto:
ok. 4 i 1/2 -5 szklanek mąki
75 g masła
1 łyżka cukru
1 szklanka mleka
1/2 łyżeczki soli
50 g świeżych drożdży
4 jajka

Farsz:

ok. 200 g startego, żółtego sera lub mozzarelli
mały słoiczek ketchup'u
ok. 50 g ulubionej wędliny (np. salami)
przyprawa do pizzy

Przygotowanie:

Ciasto: 2 i 1/4 szklanki mąki wsypujemy do miski, dodajemy drożdże i rozcieramy palcami .
Na małym ogniu, podgrzewamy mleko, z cukrem, solą i masłem, aż do rozpuszczenia tłuszczu.
Wlewamy mleko z dodatkami do mąki i chwile miksujemy. Dodajemy po jednym jajku i miksujemy chwilę do połączenia składników.

Na stolnicę wysypujemy resztę mąki(na początku radzę 2 szklanki, potem dosypywać) i wlewamy połowę masy z drożdżami. Powoli zagniatamy ciasto.
Później dodajemy resztę masy i mąki. Zagniatamy ciasto, aż będzie elastyczne i nie będzie się lepić do rąk.

Formujemy kulę i wkładamy do wysmarowanej masłem miski.
Przykrywamy kilka razy złożoną ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na 1-1,5h, aż podwoi swoją objętość.

Po tym czasie, uderzamy w ciasto pięścią, wykładamy na lekko podsypaną mąką stolnice i przykrywamy ściereczką na 10 minut.

W tym czasie, przygotowujemy ser i kroimy wędlinę w kosteczkę.
Nagrzewamy piekarnik do 190stopni.

Ciasto dzielimy na pół, jedną część odkładamy.

Wałkujemy 1 porcję na prostokąt.
Smarujemy w całości ketchupem, układamy połowę wędliny. Posypujemy przyprawami, a na końcu połową sera.
Zwijamy w rulon, tak by powstała nam taka rolada. Zalepiamy boki i kroimy w plastry o 3cm szerokości.
Układamy nasze rollsy na wysmarowanej masłem blaszce, jeden obok drugiego.

Powtarzamy wszystko z drugą porcją ciasta.

Gotowe rollsy, odkładamy na 10-15 minut w ciepłe miejsce, a następnie pieczemy 20-25 minut w 190stopniach.

Podajemy ciepłe lub zimne, w towarzystwie sosów.

Smacznego!









You Might Also Like

5 komentarze

  1. też robiłam wersję wytrawną a la pizza ;-) super przekąska na imprezę.

    OdpowiedzUsuń
  2. znam pizza rolls w trochę innej formie, ale ta Twoja wersja bardziej mi odpowiada ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale pyszności:) super przekąska!

    OdpowiedzUsuń
  4. wygladaja smakowicie, chcialabym je przygotowac wczesniej zeby oszczedzic sobie czasu w dniu przyjecia, tzn zwinac rolady, poczekac az wyrosna i w takim stanie zamrozic, rozmrozic, pokroic i upiec przed przyjsciem gosci... myslisz, ze to wykonalne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaję mi się, że nic nie powinno się stać :) Po rozmrożeniu należy ciasto znów zostawić do wyrośnięcia.

      Usuń

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.