Swift

ZDROW(SZ)E SŁODKOŚCI: Ciasto marchewkowe na mące graham z orzechami.

Korzystając z chwili wolnego, (którego właściwie nie powinnam mieć), wrzucam szybko przepis na ciasto marchewkowe.

Moje ulubione, wilgotne, z pysznymi orzechami.. a przy okazji nieco zdrowsze od standardowego :)

Dlaczego? Gdyż zmodyfikowałam przepis i zamiast zwykłej mąki, użyłam mąki graham. :)
A w całym cieście jest tylko pół szklanki cukru, bo sama marchew nadaje mu słodki smak.

Teraz można zajadać się ciastem, z mniejszymi wyrzutami sumienia :)


Składniki: 
  • 1 i 1/2szkl (225g) mąki graham(lub zwykłej)
  • 2 i 1/4 łyżeczki proszku do pieczenie ( daje zawsze trochę mnie, bo się boję, że będzie za bardzo 'gazowane' :D)
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 3/4 łyżeczki soli
  • 3 szklanki startej marchwi(ok.500g) - dałam mniej, bo bałam się zakalca.
  • 4 duże jajka
  • 1/2 szkl (125g) cukru
  • 3/4 szkl posiekanych orzechów włoskich
  • 1/4 szkl oleju rzepakowego
  • 2 łyżki soku i skórka z 1 pomarańczy
  • 1 i 1/4 łyżeczki wanilii lub cukru wanilinowego
  • 250 g chudego kremowego serka ( użyłam homogenizowanego)
  • 2 łyżki miodu
  • 1 łyżeczka soku i odrobina skórki cytrynowej
Przygotowanie:

Rozgrzewamy piekarnik do 180stopni i wykładamy blachę papiere do pieczenia.
Do średniej miski przesiewamy mąkę razem z proszkiem do pieczenia, cynamonem i solą. DO drugiej miski wbijamy jajka, dodajemy cukier i ucieramy przez 2-3 minuty, na gęstą, białą, kremową masę (szczerze- nigdy do końca mi się nie udało uzyskać białego koloru, może to kwestia jajek). Delikatnie dodajemy przesianą mąkę z dodatkami, marchew, 2 łyżki orzechów*, olej, sok pomarańczowy i skórkę i 1 łyżeczkę wanilii. Całość lekko mieszamy.

Wylewamy ciasto do formy i pieczemy około 45-50 minut, do 'suchego patyczka' :).
Następnie wyjmujemy ciasto z piekarnika i studzimy.

W tym czasie przygotowujemy 'polewę' serową: łączymy serek z miodem, sokiem i skórką z cytryny i pozostałą wanilią. Rozsmarowujemy masę na wierzchu ostudzonego ciasta i posypujemy pozostałymi orzechami.

Smacznego!

*osobiście lubię jak orzechów jest więcej w cieście, stąd tak ich niewiele na górze. :) ale możecie zrobić tak jak wam bardziej pasuje :)





You Might Also Like

0 komentarze

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.