Swift

Obiad błyskawiczny: Razowe spaghetti z suszonymi pomidorami i zielonymi oliwkami.

nie mam weny do pisania postu dziś. :(
jestem zmęczona i zła, że dzisiaj obiecała sobie się uczyć, a tego nie robiłam. także...
wrzucam przepisik i uciekam jeść cynamonową drożdżówkę, a potem czytać .



Jedno z moich (i mojej Mamy :)) ulubionych dań makaronowych.
Ma dość wyrazisty smak, gdyż i oliwki, i suszone pomidory do delikatnych smakowo nie należą,

Ale obiecuje-to danie jest przepyszne! I bardzo szybkie!

Składniki:
  • 1 mały słoiczek(ok.250g) suszonych pomidorów w oleju
  • 1/2 szklanki oliwek zielonych(myślę, że czarne też mogą być)
  • 2 ząbki czosnku
  • skórka z 1 sparzonej cytryny
  • świeża bazylia i natka pietruszki(wg.uzniania)
  • 300 g makaronu razowego spaghetti
  • parmezan do posypania
  • oliwa z oliwek
Przygotowanie:

Ząbki czosnku obieramy i drobno siekamy. Pomidory kroimy w paseczki(zostawiamy zalewę),  oliwki - w plasterki.

Na patelni rozgrzewamy 2 łyżki oliwy z oliwek i 2 łyżki oleju z pomidorów. Szklimy czosnek. Następnie dodajemy pomidory i podsmażamy około 1-2 minut. Później dorzucamy oliwki i skórkę cytrynową. Wszystko razem przesmażamy.

Makaron gotujemy aldente. Odcedzamy i dodajemy do sosu.

Całość posypujemy startym parmezanem.

Smacznego! :)







You Might Also Like

3 komentarze

  1. Ach, jak ja uwielbiam suszone pomidory w oliwie! :)
    Obiad czysto włoski! No, choć włosi nie do końca akceptują makaron inny, niż z mąki 00, ale kto by się tam włochami przejmował - całość wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha! Też uwielbiam takie makarony :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie dania,zdecydowanie jestem makaroniarą, razowy makaron też kupuję, chociaż ostatnio u nas w lidlu pojawił się pyszny z czosnkiem niedźwiedzim lub z chilli, mniam :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.