Swift

my COOK LAND z życzeniami oraz ...Mazurek chałwowo-orzechowy.




Dobry Wieczór :)
Cały dzień stałam w kuchni i gotowałam.
Plecy bolą mnie straasznie, ale zrobiłam bardzo dużo rzeczy :)
Między innymi tego oto mazurka :)

Nie będę się dzisiaj zbytnio rozpisywać, bo jutro muszę wstać wcześnie na świąteczne śniadanie :)
tak więc:


Życzę Wam wesołych, rodzinnych i smacznych świąt. Wiele słonecznych dni, ciepłego lata, pysznych potraw, wielu uśmiechów i mnóstwo miłości. 

Wesołych Świąt!


Składniki: 
przepis( z moimi małymi zmianami) z bloga Moje Wypieki.

Na spód:
  • 120 g zimnego masła
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 80 g cukru pudru
  • 150 g mąki pszennej
  • 40 g mąki ziemniaczanej
  • 2 żółtka

Na masę chałwowo - orzechową:
  • 200 g chałwy orzechowej
  • pół szklanki śmietany kremówki 30%
  • 100 g dowolnych orzechów (włoskie, laskowe bez skórki,ziemne)
  • 3 łyżki cukru pudru
  • + 100 g czekolady (do ozdoby)

Przygotowanie:

Składniki na spód włożyć do malaksera i zmiksować na gładkie ciasto(można też wyrobić ręcznie).
Blachę (u mnie 24x28) wyłożoną papierem do pieczenia wylepić ciastem.

Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni  i piec aż do zrumienienia. (ok. 20 minut)

Do melaksera lub miski włożyć składniki na masę chałwową , zmiksować wszystko na gładką masę. Przełożyć do garnuszka i chwilę zagotować.

Na wystudzonym spodzie, wysmarować masę chałwowo-orzechową.
Udekorować rozpuszczoną w kąpieli czekoladą.

Smacznego! :)




You Might Also Like

2 komentarze

  1. u mnie dziś ten mazurek ;) co za zbieg okoliczności :) twój wygląda świetnie!

    OdpowiedzUsuń

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.