Swift

Prosta drożdżówka z kokosową kruszonką.






Witajcie! :)
Jak minął weekend?
U mnie było leniwie :)
W piątek na moim facebookowym profilu stuknęło 200 lajków :) Bardzo mnie to cieszy, więc postanowiłam to jakoś uczcić :)
Zabrałam się za najprostszą, najszybszą i najsmaczniejszą drożdżówkę na jaką znam przepis. :)
Jest puchata, aromatyczna, z najlepszą kruszonką.
Bez zagniatania i modlenia się, żeby ciasto nie opadło. :)
Idealna dla początkujących, jak i dla tych bardziej zaawansowanych. :)
A na ciepło, z zimnym mlekiem.. mmmm..

Zapraszam! :)


Składniki:
  • 8 jajek
  • 1 szklanka cukru
  • 1 paczka cukru wanilinowego
  • 100 g drożdży
  • 1 kg mąki
  • 1 kostka masła
  • 1 szklanka mleka
  • 150 g rodzynek
  • 2-3 krople olejku pomarańczowego
Kruszonka:
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3/4 szklanki mąki
  • 1/2 kostki masła
  • 100 g wiórków kokosowych

Przygotowanie:

Jajka, cukier, cukier wanilinowy i drożdże łączymy w misce.
Przykrywamy czystą ściereczką i odstawiamy na 2 h.

Masło rozpuszczamy w garnuszku. Dodajemy mleko i mieszamy.

Po upływie 2h , do naszej masy jejeczno-drożdżowej dodajemy mąkę, olejek pomarańczowy, mleko z masłem i rodzynki. Mieszamy wszystko pałką.

Do osobnej miski wrzucamy składniki potrzebne do kruszonki i ucieramy palcami.





2 średnie blachy wykładamy papierem do pieczenia. Wykładamy blachę ciastem ( może być cienko, drożdżówka mocno urośnie) . Posypujemy kruszonką i wkładamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika, na około 40 minut.

Smacznego!


You Might Also Like

0 komentarze

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.