Swift

Sernik z masłem orzechowym i czekoladą.





Dzień dobry! :)
Jak tam po świętach? :)
Dzisiaj detox czy dojadacie jeszcze? :D
ja to drugie :) jutro detox :D
Dlatego dzisiaj Was jeszcze pokuszę :)
 Powiem szczerze, że bardzo chciałam zrobić ten sernik, ale wątpliwości mojej mamy sprawiły, że sama zaczęłam się zastanawiać, czy połączenie sera z masłem orzechowym to dobry pomysł.

Teraz już wiem: to jest BARDZO dobry pomysł :)
Pyszny, delikatny, mazisty. Polecam wszystkim, którzy lubią masło orzechowe i czekoladę. :)

Składniki:
przepis z bloga Moje Wypieki

Na spód:
  • 200 g ciastek pełnoziarnistych typu digestive
  • 50 g solonych orzeszków ziemnych
  • 100 g  posiekanej gorzkiej czekolady
  • 50 g masła, w temperaturze pokojowej
Na masę serową:
  • 500 g sera twarogowego, zmielonego przynajmniej dwukrotnie lub serka kremowego typu philadelphia
  • 3 jajka
  • 3 żółtka
  • 200 g drobnego cukru do wypieków
  • 125 ml gęstej kwaśnej śmietany (przynajmniej 18%)
  • 250 g gładkiego masła orzechowego
Na polewę:
  • 250 ml kwaśnej gęstej śmietany (przynajmniej 18%)
  • 100 g  posiekanej gorzkiej czekolady
  • 30 g brązowego lub białego cukru
Przygotowanie:

Składniki na spód wrzucamy do malaksera i miksujemy na pył. (Możemy też wszystko rozkruczyć za pomocą wałka). Spód o konsystencji mokrego piasku wykładamy na tortownicę o średnicy 23 cm. Wstawiamy do lodówki na czas przygotowania masy serowej.

Do miski wrzucamy twaróg i ucieramy z jajkami i cukrem. Dodajemy śmietanę i masło orzechowe. Miksujemy krótko, by nie napowietrzać masy. Wylewamy na schłodzony spód i wstawiamy do nagrzanego do  170 stopni piekarnika na ok. 50 minut.(ja piekłam trochę dłużej, ale to pewnie kwestia piekarnika)

W trakcie pieczenia przygotowujemy polewę: Wszystkie składniki przekładamy do garnka i powoli rozpuszczamy na gładką masę. Gotową polewę od razu ściągamy z palnika.

Upieczony sernik wyciągamy z piekarnika i delikatnie rozsmarowujemy polewę na jego powierzchni.
Wstawiamy na kolejne 10 minut do piekarnika.

Po tym czasie wyłączamy piekarnik, lekko uchylamy drzwiczki i studzimy sernik.
Po wystudzeniu przekładamy sernik do lodówki i chłodzimy ok 12h , a najlepiej przez noc.

Kroimy maczanym we wrzątku nożem.

Sernik można mrozić.

Smacznego! :)

You Might Also Like

0 komentarze

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.