Swift

Na ponure weekendy: Mocno czekoladowe ciasto z cukinią.




Dzień dobry w piątek :)
Pogoda w Gdyni średnio przyjemna - ponuro i pochmurno. 
Też tak macie, że jak temperatura za oknem spada i brakuje słońca, to nabieracie ochoty na słodkie? 
Bo ja w takich dniach jak ten, dostaję ślinotoku jak tylko pomyślę o cieście lu deserze.
I chociaż dziś skończyło się tylko na pełnoziarnistych naleśnikach z dżemem, to parę dni temu nie obeszłam się bez ciasta :)





Poniedziałek był dla mnie mocno stresujący, więc może nie od rana, ale od kiedy wróciłam do domu i mogłam nareszcie oczyścić umysł, w mojej głowie pojawiła się chęć na coś.
I to był jeden z niewielu razy, kiedy wiedziałam, czym to 'coś' jest. :D
Ciężkie, wilgotne i mocno czekoladowe ciasto.
Właśnie myśl o takim deserze opanowała mój umysł i wiedziałam, że na myślach się nie skończy.
Mogłabym się zdecydować na brownie, ale ...
Przeglądając internet wpadłam na zdjęcie, które okazało się pochodzić ze znanego wszystkim bloga MojeWypieki.com.
Było to zdjęcie ciasta czekoladowego z cukinią.. 
I byłam kupiona ... :D

I to oto powstało, pyszne ciasto.
Wilgotne tak jak chciałam, czekoladowe tak jak chciałam..
A potem się okazało, że mama kupiła lody... Poezja! :)

Jeśli boicie się nadal ciast z warzywami, to naprawdę nie musicie! 
Na blogu znajdziecie już ciasto marchewkowe i z dynią, i wierzcie mi na słowo - jak już spróbujecie, to się zakochacie :)


źródło przepisu
 
Składniki:
  • 115 g miękkiego masła
  • pół szklanki oleju
  • 250 g cukru
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 2 duże jajka
  • pół szklanki kwaśnej gęstej śmietany lub jogurtu naturalnego
  • 300 g mąki pszennej
  • 60 g kakao
  • 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej (niekoniecznie, osobiście nie dodałam)
  • 2 szklanki cukini startej na tarce o dużych oczkach (około 340 g)
  • 60 g gorzkich chipsów czekoladowych lub posiekanej gorzkiej czekolady
Przygotowanie:

Masło utrzeć na puszystą masę. Dolać olej, zmiksować.
Dosypać cukier, ekstrakt waniliowy, sodę, proszek do pieczenia sól.
Wciąż miksując wbijać jajka.
Na przemian dodawać do masy maślano-jajecznej mąkę i śmietanę.
Dosypać kakao (i kawę, jeśli używamy) i zmiksować.
Na końcu dodajemy posiekaną czekoladę oraz cukinię, i wszystko mieszamy. ( ja mieszałam już wtedy łyżką)

Wybraną blachę (u mnie tortownica 26 cm) wyłożyć papierem do pieczenia.
Przelać gotowe ciasto do formy i piec w 160stopniach przez około 30-45 minut (do suchego patyczka)*
Wyjąć, wystudzić.
Podawać polane polewą czekoladową lub cukrem pudrem. 

*ja piekłam około 85 minut, ale to kwestia wyboru tortownicy, więc należy kontrolować upieczenie ciasta po upływie 45 minut i w razie potrzeby wydłużyć czas pieczenia.

Smacznego! :)


You Might Also Like

2 komentarze

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.