Swift

Rozgrzewająca zupa dyniowa z mleczkiem kokosowym i zielonym curry.

Z dnia na dzień na zewnątrz zrobiło się piekielnie zimno .
Wstyd się przyznać, bo sama chciałam żeby już się trochę zimniej zrobiło, a to dlatego, że kupiłam sobie jesienne buty i ciągle nie mogłam ich nosić :D

Ale jesień jest fajna. :)
Kolorowe liście, ciepłe koce, gorąca herbata , rozgrzewające zupy... :)
I właśnie na taką zupę, mam dla Was przepis :)



Jest delikatna, kremowa, o cudownym aromacie.
Jeśli lubicie mleko kokosowe i curry, na pewno ją pokochacie. :)

Składniki:
  • 1 kg dyni obranej i pokrojonej w kostkę
  • 4 ziemniaki
  • 1 cebula
  • 2 marchwie
  • 50 g masła
  • 1,5 łyżeczki zielonej pasty curry
  • 2 ząbki czosnku
  • kawałek imbiru (ok.2 cm, zależy na ile lubicie aromat imbiru)
  • 1 łyżka oleju
  • sól
  • 1 puszka mleka kokosowego
  • słodka papryka do posypania
 Przygotowanie:

Cebule obieramy, drobno siekamy.
Ziemniaki i marchew również obieramy i kroimy w kostkę.

 Na rozgrzanym maśle podsmażamy pokrojoną drobno cebulę.
Dodajemy ziemniaki i marchew i wszystko razem smażmy około 3 - 5 minut.


Przerzucamy warzywa do garnka, dodajemy dynię. Zalewamy 1,5 l wody. Gotujemy około 25 minut, aż warzywa zmiękną.

Na patelni na łyżce oleju lekko podsmażamy rozgniecione ząbki czosnku z drobno posiekanym
imbirem i pastą curry. Mieszamy wszystko energicznie.

Pod koniec gotowania, do zupy dodajemy podsmażone przyprawy oraz mleczko kokosowe.
Wszystko razem podgrzewamy, a następnie ściągamy z ognia do przestygnięcia.

Kiedy zupa nie będzie już bardzo gorąca, miksujemy wszystko blenderem.

Przed podaniem posypujemy słodką papryką.

Gotowe! :)

UWAGA!: ta zupa, to nie zupa krem. Jest zdecydowanie rzadsza. Jeśli jednak chcecie by była gęstsza, odlejcie trochę wody przed dodaniem przypraw i mleka kokosowego.

Smacznego! :)

You Might Also Like

1 komentarze

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.