Swift

Pappardelle z szynką parmeńską i szpinakiem w sosie śmietanowym



Dzień dobry. :)
Lato nas nadal nie opuszcza i nie szczędzi nam słońca i ciepła :)
Chociaż wiatr już chłodniejszy i pachnie jesiennie .

Dzisiaj krótko, zwięźle.
Mam dla Was przepyszne danie.
PRZE-PYSZ-NE!

Bardzo proste, kilku składnikowe, a wygląda i smakuje jak restauracyjne. :)
Koniecznie musicie je zrobić.
Zwłaszcza jeśli uwielbiacie makaron - tak jak ja. :)

PAPPARDELLE Z SZYNKĄ PARMEŃSKĄ I SZPINAKIEM W SOSIE ŚMIETANOWYM

Składniki:
  • 300 g makaronu Pappardelle
  • 80 g szynki parmeńskiej ( lub innej suszonej)
  • 2 garście świeżego szpinaku
  • 1 ząbek czosnku
  • 1/4 szklanki śmietanki 30%
  • oliwa/masło
  • 1 żółtko
  • sól, pieprz
  • tarty parmezan/grana padano
Przygotowanie:

Makaron gotujemy al dente.
Zostawiamy około 1/4 szklanki wody z gotowania.

Szynkę parmeńską kroimy w kostkę.
Szpinak myjemy , ucinamy zdrewniałe łodyżki.
Czosnek siekamy drobno.

Na patelni rozgrzewamy oliwę/masło i wrzucamy posiekany czosnek.
Smażymy chwilę, uważając by się nie przypalił.
Dorzucamy szynkę i podsmażamy, aż zrobi się lekko chrupiąca.
Dodajemy umyty szpinak, solimy i pieprzymy.
Czekamy, aż szpinak odparuje i ściągamy z ognia.

Do garnka po makaronie wlewamy wodę z gotowania i doprowadzamy do wrzenia.
Zmniejszamy ogień, dorzucamy odcedzony makaron i mieszamy.
Następnie dolewamy śmietankę i wszystko razem podgrzewamy.
Dodajemy zawartość patelni oraz żółtko.
Mieszamy wszystko razem, by żółtko się nie ścięło, a okleiło makaron.
Przekładamy do głębokich talerzy i posypujemy tartym parmezanem lub grana padano.



You Might Also Like

0 komentarze

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.