Swift

O jesieni słów kilka : Ciasto francuskie z figą, serem brie i miodem tymiankowym.

Wracam po przerwie :)
Już oficjalnie mogę powiedzieć, że jestem na drugi roku studiów! :D
Obiecuję, więc teraz być tutaj częściej, z wieloma pysznościami :)
Bo trochę się ich nazbierało w ostatnim czasie. :)

Rumienią się już u Was drzewa?
Ostatnio postanowiłam trochę poobserwować przez okno moje otoczenie i zwróciłam uwagę, że kurczę- zaczęło się.



Klony już mają pomarańczowo- żółte korony, a część liści leży już na ziemi.
Tak zwana, kolej rzeczy.. :)

Powiem szczerze, że dużo czasu zajęło mi przyzwyczajenie się po powrocie z Grecji do klimatu w Polsce, ale zawsze należałam do osób, które uwielbiały zmiany pór roku, więc z pewną nutą ekscytacji obserwuje to co się aktualnie dzieje w przyrodzie.
Może to przez to, że moja babcia nauczyła mnie to wszystko doceniać.
Bo przecież każda pora roku jest magiczna, prawda? :)
I chociaż z lekki smutkiem tęsknie za lazurowym morzem i gorącym słońcem, to patrząc na targowiska, jestem zakochana w Babim Lecie .

Dynie, cukinie, grzyby, maliny, borówki... :)

I dzisiejszy przepis, choć nie z typowo Polskim owocem, to jednak już typowo jesienny, na chłodniejsze wieczory.. :)
Ale i to tego dania dodałam odrobinę Grecji.. :)



Składniki (na 8 sztuk):
  • 1 opakowanie ciasta francuskiego (275g)
  • 3 figi
  • 1 opakowanie sera brie
  • miód tymiankowy
Przygotowanie:

Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni.

Ciasto francuskie rozwijamy i kroimy na 8 prostokątów.
 Na każdym układamy dwa plasterki sera brie i dwa plasterki fig.
Kładziemy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i wstawiamy do piekarnika na około 15-20 minut, aż ciasto francuskie zrobi się rumiane.

Wyciągamy z piekarnika i każdy kawałek polewamy odrobiną miodu.

Gotowe!
Smacznego! 



You Might Also Like

1 komentarze

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.