Swift

Sezonowe smaki: Krem z białych szparagów.




Każdej wiosny zastanawiałam się, dlaczego ludzie tak szaleją na punkcie szparagów.
Kiedy wspominałam o nich mamie robiła krzywą miną, mówiąc, że kojarzą się jej raczej z czymś mało dobrym albo bez smaku.

Kiedy pierwszy raz znalazły się w mojej lodówce kompletnie nie wiedziałam co z nimi zrobić.
Przygotowałam je więc najprościej jak się dało - ugotowałam je i podałam z bułką tartą.
Dobre, ale nic nadzwyczajnego.

W tym rok dałam im kolejną szansę.
No i im się udało :)

Najpierw jako pierwsze na "ostrzał" poszły szparagi z działki babci, które zawinęłam w ciasto francuskie i wylądowały jako pyszna przekąska - przepis tutaj.

Parę dni temu zobaczyłam pęczek białych szparagów w pewnym hipermarkecie i nie mogłam się oprzeć .

"Będzie zupa"

No i była.
Gęsta, kremowa, delikatna.
Niesamowicie sycąca i zdrowa.
A kilka kropel kremu balsamicznego nadało jej pysznego aromatu.

Koniecznie do wypróbowania!

A w lodówce czeka jeszcze pęczek zielonych... :)

Składniki:
  • pęczek białych szparagów
  • 2 średnie ziemniaki
  • 1 szklanka bulionu
  • 1 mała cebula
  • 1 łyżka jogurtu naturalnego (lub śmietany 12%)
  • sól, pieprz, gałka muszkatołowa
  • krem balsamico
  • oliwa
Przygotowanie:

Szparagi umyć, ułamać zdrewniałe końce(same powinny złamać się w odpowiednim miejscu) i obrać ze skórki. Ziemniaki obrać pokroić w kostkę. Wrzucić do garnka. Zalać bulionem i gotować do miękkości.

Drobno posiekaną cebulę zeszklić na oliwie. Dodać do warzyw razem z jogurtem.
Gdy warzywa zmiękną zmiksować je na gładki krem i przetrzeć przez sito.

Doprawić solą, pieprzem i gałką.

Podawać ciepłą z kilkoma kroplami kremu balsamicznego.

Smacznego!


You Might Also Like

0 komentarze

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.