Swift

Światowe smaki: Chilli con carne.




Dobry wieczór! :)
Jak mija tydzień? :)

Mój dość męcząco, ciągłe zmiany pogody to dla mnie koszmar.
Jednak maj jest miesiącem który bardzo lubię. :)
Jest w nim majówka, pierwsze upały, pierwsze burze, bzy, dużo ważnych dla mnie świąt i dni, a w tym roku jest on wyjątkowo kulinarny i bardzo dla mnie , jeśli mogę tak powiedzieć, "rozwijający" :)

Nie chcę zdradzać wszystkiego, żeby nie zapeszać.. :)
Ale na pewno mogę powiedzieć, że w weekend będę w Warszawie na warsztatach z Panem Jakubem Kuroniem. :)

Bardzo się z tego powodu cieszę i nie mogę doczekać :)

A dzisiaaaj! Mam dla Was kolejne jednogarnkowe danie. :)
Tym razem znane chyba większości z Was. :)

Chili con carne!

Od pewnego czasu chodziło za mną coś z mięsem, w paprykowo-pomidorowym sosie. I musiało być osstrrrrreee. :)

Sięgnęłam, więc po inspirację do bloga Ale Meksyk!, no i stało się :)

Pyszne i sycące. Idealne z tortillą lub ryżem.
(zdjęcia są średniej jakości, bo kiedy zaczęłam sesję, przyszły takie chmurzyska, że zrobiło się niemal ciemno :( )

Musicie to zrobić :)

Składniki:
  • 500 g mielonej wołowiny
  • jedna puszka pomidorów bez skórek
  • 1 puszka czerwonej fasoli z puszki
  • 1/2 dużej pokrojonej w kostkę czerwonej papryki
  • 1/2 dużej pokrojonej w kostkę żółtej papryki
  • 1 mała drobno pokrojona papryczka jalapeno, bez gniazd nasiennych(nie użyłam)
  • 1 puszka kukurydzy z puszki
  • 1 łyżeczka przyprawy kmin rzymski (kumin) w proszku (użyłam niezmielonego)
  • 1 pokrojona w kostkę cebula
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 1 łyżeczka suszonego oregano
  • 1 kostka bulionu wołowego
  • 1 łyżeczka przyprawy chilli
  • 2 ząbki czosnku, wyciśnięte
  • sól i pieprz do smaku
Przygotowanie:
Na patelni rozgrzewamy oliwę. Szklimy cebulę, dodajemy czosnek, przyprawy(chili, kumin, oregano). Smażymy chwilę wszystko i wrzucamy mięso.

Kiedy wołowina już się nam przyrumieni, dodajemy pomidory z puszki razem z zalewą oraz szklankę bulionu wołowego. Solimy i pieprzymy do smaku. Gotujemy około 20 minut.

Kroimy drobno papryki i dorzucamy do naszego chilli. Gotujemy kolejne 20-25, aż papryka zmięknie(mieszając od czasu do czasu). Następnie dorzucamy odsączone z zalewy kukurydzę i fasolę i wszystko razem podgrzewamy.

Podajemy na gorąco z tortillą lub ryżem na sypko.
Najlepiej smakuje odgrzane następnego dnia. :)





You Might Also Like

1 komentarze

  1. Nigdy nie miałam okazji wypróbować, może kiedyś się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.