Swift

Babcine smaki: Młoda kapusta "na krótko" z boczkiem.




Wszystkie ważne święta, wolne od szkoły i pracy kojarzą mi się z pewnym sztandarowym zestawem, który pojawiał się na naszym rodzinnym stole.

Babcia zawsze zapraszała nas na najpyszniejszy obiad świata.
Te smaki to smaki mojego dzieciństwa i tego starszego dzieciństwa również.

Bitki wołowe, drożdżowe pampuchy i młoda kapusta na krótko.
Moje ślinianki zaczynają pracować na samą myśl o tych pysznościach.

Zwłaszcza młoda kapusta... Często to był smak lata w jesienne dni, bo babcia mroziła gotową kapustę, żeby poczęstować nią nas kiedy tylko będziemy chciały.

Dzisiaj chciałabym się z Wami podzielić przepisem właśnie na kapustę na krótko.
Sklepowe półki uginają się pod główkami młodej kapusty, więc warto to wykorzystać.

A do zestawu młode ziemniaki z koperkiem - pychota!

Składniki:
  • 1 średnia główka młodej kapusty
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżka octu jabłkowego
  • pieprz
  • 100 g chudego świeżego boczku
  •  1 mała cebula
  • 0,5 - 1 szklanki wody
  • 1 łyżka mąki
Przygotowanie:

Kapustę umyć, osuszyć i drobno poszatkować. Wrzucić do dużej miski.

Zasypać solą, cukrem, pieprzem i skropić octem. Wygnieść i zostawić na 15-20 minut, aż puści sok.

Cebulę pokroić w drobną kostkę. W dużym garnku rozgrzać 2 łyżki oleju. Zeszklić cebulę.

Dodać kapustę wraz z powstałym sokiem. Dodać wodę( tak by kapusta była w większości zalana wodą) i gotować około 20-30 minut, do momentu, aż kapusta zmięknie.( z reguły trwa to około 20 minut, ale akurat moja była dość uparta i trwało to, i trwało.. )

Boczek drobno pokroić i mocno wysmażyć na patelni (bez tłuszczu!). Skwarki muszą być chrupiące. Dodać do kapusty, wymieszać i jeszcze chwile pogotować.

W razie potrzeby doprawić. Powinna być taka słodko kwaśna.






You Might Also Like

2 komentarze

  1. zapomniałaś o boczku ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o rany, faktycznie.

      dziękuję za uwagę, już poprawiam. :)

      Usuń

Jeśli podoba Ci się mój przepis, napisz mi o tym! :) Jeśli masz jakieś pytanie: pytaj! Coś nie gra? Poinformuj mnie o tym, postaram się następnym razem zrobić wszystko lepiej :))

Zdjęcia i treści prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Wykorzystywanie i kopiowanie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z przepisami ustawy o prawach autorskich. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Jeśli chcesz skorzystać z przepisu, dodaj link do oryginału.